Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Tror att det mer handlar om hur föräldrarna uppfostrar barnet, än om barn i sig. När jag flög HKG-HND med Cathay satt det två barn i 1K och 2K, med mamman i 2A. Båda betedde sig helt exemplariskt under flygningen, inget spring eller oväsen alls.

Tar min 14månaders på trip till Cancun i början på feb. Hittils har hon flugit 8leg bla till FCO.

Såklart är man orolig för den långa flygtiden men jag känner att vi vet vad vi har för barn och hur vi ska underhålla henne. Själva avskyr vi skrikade barn båda två och arbetar för att det ska undvikas även hemma. Det finns alltid ett sätt så länge det inte är sjukdom/smärta som skapar obehaget. Återkommer med review senare i feb ;)

Det går inte att komma undan att barn är barn. De lyssnar väldigt selektivt, speciellt om de är under 2 år.

Bästa sättet att inte irritera sig på skrikande barn är att köpa läget ;). Testa, det funkar.

Min bästa erfarenhet av att resa med barn (hittills 35 legs med E 14 månader) är att välja flyg efter vilka tider de avgår.

Flög ensam med E ARN-ZRH-PMI-CPH-ARN nu i veckan och sträckan ner var inga problem. Hon sov från start till landning på båda flighterna.

Hem var inte lika kul. Hon var otroligt trött på PMI-CPH och somnade inte förrän efter ca en timmes smågnäll. Sorry fellow passengers...

Vilketr bästa formatet för videoundehållning till barn?

*barnkanalen/youtube funkar inte offline
*Köpa en bärbar dvd känns overkill
*Ladda ner illegalt känns 00-tal
*Köpa nedladdade filmer för offlinevisning kostar typ 40 000 miljarder/film (medan man får en dvd för 59...
*rippa dvd känns lika smidigt som att spela in på kassettband

Missar jag något klockrent alternativ för att få tillgång till lite Alfons och Pingu under resan?

Har både iPhone och Android med så formatet kvittar.

*Köpa nedladdade filmer för offlinevisning kostar typ 40 000 miljarder/film (medan man får en dvd för 59...

Missar jag något klockrent alternativ för att få tillgång till lite Alfons och Pingu under resan?

Jag har själv inte provat själv ännu men Viaplay skall väl tillåta offlinelagring till skillnad från Netflix och liknande tjänster.

När vi drog runt till USA i våras så körde vi på att rippa ett par DVD filmer till barnen och sedan fylla på med massa appar istället. Filmerna var bra när det var dags att sova på flighterna medans övriga tiderna så var det appar som lockade. Kändes dock väldigt "gammaldags" att hålla på med detta när vi har abonnemang på Netflix samt Telias stora utbud hemma med massa "On demand" material. Men vad gör man när onlineläge via planens WiFi inte var ett alternativ. Gick även på en tankevurpa kring Netflix på hotellen i USA då de Svenska utbudet inte var tillgängligt "over there"...

Slåt också ett slag fr Viaplay. Mycket av deras innehåll kan man ladda ner för offlineanvändning.

Om du råkar att ha Android mobil från Indien, Indonesien eller Filippinerna, kan du ladda ner videoclips i förväg och se dem offline.
Det är YouTubes (Google) egen feature.

YouTube For Android Gets Offline Playback… But In India, Indonesia And Philippines Only | TechCrunch

Toppen