Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Att resa business class på långdistans är mer av typen individuellt resande än "gruppresa" just pga avståndet mellan sätena och hur de är designade.

Det ställer indirekt krav på eget ansvar att kunna ta hand om sig själv. Jag skulle därför själv vara tveksam till att resa så med barn under 6 år. Så små barn kan vara känslostyrda och svåra att resonera med (undantag finnns så klart) och detta är ju extra besvärligt vid tillfällen då man måste sitta bältad eller andra möjliga säkerhetssituationer, som t ex "ta först på din egen mask innan du hjälper mågon annan", om man inte har "direkt access" till barnet.

Om man ändå vill försöka så kanske man ska fundera på om man inte ska sitta bakom varandra i en av "1-raderna" istället för att sitta i bredd.

Vi har rest så ett par gånger och det har fungerat mycket bra, dock har inte våra barn varit många månader från att fylla sex år vid dessa tillfällen.
Håller med, tror inte det blir kul för mig, barnen eller medresenärer. Får nog avvakta med deras första business long haul.

Tror att PE hade varit perfekt.

Tack för alla svar.

Håller med, tror inte det blir kul för mig, barnen eller medresenärer. Får nog avvakta med deras första business long haul.

Tror att PE hade varit perfekt.

Tack för alla svar.
Grejen är hur man själv sitter i det. De som inte tänker till eller bryr sig eller går vidare när det händer, de bara kör och det löser sig. Om du och din partner båda kan det, så funkar det. Frun och jag hade strul med Singapore’s stopp i Moskva när den linjen fanns. Hon hade ryskt pass och fick inte göra transit. Det blev ett helvete och vi kom precis med. Det förstörde resan då vi var tvungna att åka samma rutt tillbaks. Vi är helt skyldiga till det utfallet. Andra släpper sånt lättare. Om du eller din partner inte kan njuta av business eller hantera stressen när ett av barnen inte beter sig, då är det bättre att låta bli.

PS någonstans om bolaget säljer biljetten så anser de att möjligheten finns att det funkar. Du har ett ansvar som förälder men bolaget har också ett ansvar att möjliggöra ditt föräldraskap och leverans av tjänsten som de säljer dig.

Toppen