Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Svarar mig själv efter gårdagens VBY-ARN-AMS. Hon tycker fortfarande om flygplan men det är tryckskillnaden på vägen ner som är jobbig. Uppåt går det bra.

Jag behövde påminna mig själv om ett tips som jag skrev i någon annan tråd någon gång om lite Alvedon innan flighten. Det gav viss lättnad.

Sedan glider en två-åring väldigt lätt från stolen med maximalt spänd bälte. Det bästa hinder hittills är att sätta min arm mellan bälte och barnet mellan barnets ben. Lite små jobbigt för båda men bättre än att lyfta varannan minut när bältet hänger under lillan armbågen och hon hänger halvt i luften med ryggen på sittdynan.
Är det trycket som gör det så prova näsdroppar nästa gång.
 

airac

Medlem
Är det trycket som gör det så prova näsdroppar nästa gång.

Yes, tack för påminnelsen! Det brukade vi köra tidigare, man glömmer när de har klarat sig utan ett tag.

Alternativt se till att barnet äter/tuggar på något, en flygvärdinna tipsade om det för många år sen. Lite som när man själv var liten och det alltid skulle tuggas tuggummi på vägen ner.

Yes, det funkade på vägen upp alla gånger. På vägen ner nekade hon till och med choklad som muta för att tugga och svälja, trots att hon får det ytterst sällan (men vet mycket väl hur gott det är).
 
Vi fick hjälp på en Delta flygning för en massa år sedan när äldsta dottern då 5 år fick lock i öronen på vägen ned till Atlanta. CC hällde varmt vatten på ett par servetter satta i en mugg som vi sedan fick hålla över öronen och efter ett par minuter poppade trumhinnorna till sig av tryckskillnaden när luften i koppen svalnade.
 
Toppen