Senaste nytt

Erfarenhet av prisets påverkan av tid innan avresa

jerixon

Medlem
Tror faktiskt jag hade samma rad sist på den rutten. Liveaänd ryder cup och weissbier i 8h ;) min bästa flygning någonsin tror jag faktiskt. Dessutom svensk kvinna som crew som hälsade mig välkommen personligen och gav mig utmärkt service hela flygtiden :)
Flög LH432 i höstas med B747-8i mellan FRA och ORD. Satt på 84K/84H som jag upplevde som bra platser på Upper Deck och hade en riktigt bra flygning.
 

agehall

Medlem
Vi kanske ses på ORD den 18e då! Jag kommer från DCA på kvällen och bor på Hilton ORD.

Över lag tycker jag det är vansinnigt dyrt att betala 30k+ för en t/r till ORD. Jag maximerar en BA-biljett med totalt 680TP för 16600kr men då är jag borta lite längre. Med så kort vistelse är det svårt att få någon riktigt bra deal.
 

hg1980

Medlem
Vi kanske ses på ORD den 18e då! Jag kommer från DCA på kvällen och bor på Hilton ORD.

Över lag tycker jag det är vansinnigt dyrt att betala 30k+ för en t/r till ORD. Jag maximerar en BA-biljett med totalt 680TP för 16600kr men då är jag borta lite längre. Med så kort vistelse är det svårt att få någon riktigt bra deal.
Hade varit kul! Jag håller med dig, min normala smärtgräns är runt 25. Får se hur det blir. Inväntar nog 1/1 och ser hur landet ligger då, så utgiften blir på rätt "Amex 2-4-1 år".

Men hade varit kul att flyga 747-8i (han lär sig :))!
 

JMG

Medlem
Jag utgår normalt från CPH. När jag ska till SFO och har tid och ork så flyger jag ibland samma rutt men AGH-ARN-CPH-SFO. Helt meningslös extrarutt men kan i bästa fall spara 8-12tkr pga skatter, konkurrens osv. Förr (5+ år sedan) när jag använde resebyrå bad jag alltid om att lägga till en tågbiljett för Malmö-CPH (som jag aldrig nyttjade) vilket gav 5-7tkr i "rabatt" till USA.

Mina mest prisvärda SAS-flygningar är AGH-ARN-LAX i bus saver och har jag tid över eller jobb därnere så lägger jag till SAN som slutdestination och får då oftast ner priset ytterligare 4-7tkr plus en härlig bonuskväll i San Diego. Vet inte hur det är i närheten av ORD men kanske värt att kolla om du kan lägga till någon kort meningslös UA-flight genom SAS och köpa en fristående ToR tillbaka till ORD och ändå spara rejält -förutsatt att du har tid och ork förstås.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det må bli billigare än att utgå från CPH, men det är ingen större skillnad mot att utgå från ARN. SAS priser är desamma - den stora skillnaden är att man missar en massa anda alternativ.

Vad gäller förslaget att hitta en annan destination så kan det vara värt att titta på, men just ORD brukar vara en ganska billig destination enligt min erfarenhet. Nu är ju problemet här att det är ganska ont om tid så det känns lite omständigt att åka runt en massa.
 
Toppen