Senaste nytt

Erfarenhet av prisets påverkan av tid innan avresa

Tack alla, ni är grymma! Hittade en rutt med Lufthansa för 32 nu. Knepigt, de tog också typ 36 häromveckan, eller så har jag drömt det :)

Eftersom jag har en hel gäng med gurus här, har läst att Lufthansa har uppgraderat alla sina Business till nya "lay flat", finns det någon flygplanstyp som ändå är bättre än den andra? 747-8 på vägen dit via FRA är kul. Inte åkt med "800" än.

Om du kan tänka dig flyga hem på söndagen kostar en Lufthansa First 37'. Jag skulle aldrig betala 32' för en affärsklassresa med Lufthansa i Z-klass som ger så dålig valuta för pengar och poäng..

Ja, Lufthansa har "Flat-bed" och inte "Lie flat" på alla flygplan nu inklusive B747-8i

Om du kan tänka dig flyga hem på söndagen kostar en Lufthansa First 37'. Jag skulle aldrig betala 32' för en affärsklassresa med Lufthansa i Z-klass som ger så dålig valuta för pengar och poäng..
Måste tyvärr vara hemma söndag, helst lördag. Förstår vad du menar, 150% intjäning med en stolsgranne är väl sådär för de pengarna.

Det där hade jag bokat även om det var ur egen ficka, men han flög ju till Paris söndag kväll tyvärr.
Själv hade jag valt turkish för halva kostnaden eller kollat upp LOT.
Men jag gillar 747-8i och trådskaparen får en trevlig flygning!

Ja, Lufthansa har "Flat-bed" och inte "Lie flat" på alla flygplan nu inklusive B747-8i

Last edited:
Sanning! My bad!
Jag hade varje fall valt Lot Polish Airlines för 7k mindre de dagarna :)
Men om Lufthanda redan är bokat så tycker jag upper deck är trevligast!
Nu vill inte jag vara den som är petig och besserwisser, men innan vargarna kommer så heter flygplanstypen B747-8i och inte B747-800

Nu vill inte jag vara den som är petig och besserwisser, men innan vargarna kommer så heter flygplanstypen B747-8i och inte B747-800
Ouch, pinsamt Jag uppskattar att bli tillrättavisad, på så sätt lär man sig! Jag är dessutom en vecka ny på det här forumet. Så tack!

Sen måste jag ju dessutom tillägga att det är under all kritik av mig inte veta då jag varit två gånger på fabriken i Everett och sett dessa fantastiska maskiner byggas ;-)

Tack alla, ni är grymma! Hittade en rutt med Lufthansa för 32 nu. Knepigt, de tog också typ 36 häromveckan, eller så har jag drömt det :)

Eftersom jag har en hel gäng med gurus här, har läst att Lufthansa har uppgraderat alla sina Business till nya "lay flat", finns det någon flygplanstyp som ändå är bättre än den andra? 747-8 på vägen dit via FRA är kul. Inte åkt med "800" än.

Flög LH432 i höstas med B747-8i mellan FRA och ORD. Satt på 84K/84H som jag upplevde som bra platser på Upper Deck och hade en riktigt bra flygning.

Toppen