Senaste nytt

En resa till New York för 800 000 kronor per person

Man kan alltid rättfärdiga användandet av privatplan.
I de kretsarna är man väl för viktig eller har inte tid att flyga reguljärt, man är för upptagen helt enkelt, eller något annat.
Att det hade gått lika bra med ekonomiklass med tex United eller SAS är nog inget argument som biter.

Man kan alltid rättfärdiga användandet av privatplan.
I de kretsarna är man väl för viktig eller har inte tid att flyga reguljärt, man är för upptagen helt enkelt, eller något annat.
Att det hade gått lika bra med ekonomiklass med tex United eller SAS är nog inget argument som biter.
Man får inte underskatta symbolvärdet. I Sverige är Kamprad kung i snålhet men i många andra länder är det omöjligt att göra större affärer om man inte visar lite prål.

Lite OT men jag kommer osökt att tänka på "bil-direktörerna" från Detroit som
flög till Washington i var sin privatjet för att be om pengar för att rädda sina
resp. företag. Symbolvärdet blev minst sagt negativt.

Lite OT men jag kommer osökt att tänka på "bil-direktörerna" från Detroit som
flög till Washington i var sin privatjet för att be om pengar för att rädda sina
resp. företag. Symbolvärdet blev minst sagt negativt.
Det lyckades ju rädda sina företag. Dessa fall var ju dock att man ville ha skattebetalarnas pengar och i politiken är det en annan spelplan. I SCA:s fall är det den privata marknaden som ska rosas, och de lyckas med tanke på företagets utveckling.

Det lyckades ju rädda sina företag. Dessa fall var ju dock att man ville ha skattebetalarnas pengar och i politiken är det en annan spelplan. I SCA:s fall är det den privata marknaden som ska rosas, och de lyckas med tanke på företagets utveckling.

Asch, jag missade ju just den poängen - att det var skattebetalarnas pengar det
handlade om den gången !

Toppen