M
Monkey_Class
Guest
Jag hade sedan långt tidigare tänkt säga adjöss till SAS då den status man har betyder nada. Nu när jag de senaste 6 veckorna har tillbringat mycket tid hos andra (med status) så har jag insett att det kvittar. Det här med status suger lika fett hos dem (med ett undantag - uppgrade till flex (som jag atckade nej till))).
Mitt resonemang har då blivit at se det hela till det praktiska och då faller SAS ut som vinnare. 3 st anledningar:
- Närheten till CPH.
- Fast track.
- Lounge
I övrigt så skiter jag i vilket numera så länge jag får behålla det ovan. Poängen jag har, och får, kommer jag shoppa upp trots dålig "kurs". 50 k (snart 40k) kommer jag upp i enkelt varje år.
Kanske jag kommer att gå över helt till Thai vid mina BKK resor och UA vid mina Nordamerika resor så fort jag når level. Att satsa på Diamond är bara "skit".
Mitt resonemang har då blivit at se det hela till det praktiska och då faller SAS ut som vinnare. 3 st anledningar:
- Närheten till CPH.
- Fast track.
- Lounge
I övrigt så skiter jag i vilket numera så länge jag får behålla det ovan. Poängen jag har, och får, kommer jag shoppa upp trots dålig "kurs". 50 k (snart 40k) kommer jag upp i enkelt varje år.
Kanske jag kommer att gå över helt till Thai vid mina BKK resor och UA vid mina Nordamerika resor så fort jag når level. Att satsa på Diamond är bara "skit".
Last edited by a moderator: