Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Faktiskt väldigt konstigt att du inte får nån hjälp av BC teamet när dealen var ett samarbete. Koppla in jurister?
 
Är inte själv drabbad men det känns ju väldigt märkligt att Emirates agerar på det här sättet efter en riktad kampanj. Torde inte målet ha varit att knyta till sig några nya trogna resenärer med hög genomsnittsomsättning som dessutom kan agera ambassadörer? Snacka om fail..

Att BC inte verkar göra något för att rätta till vad dom satt upp och marknadsfört är lika märkligt det.
 
Faktiskt väldigt konstigt att du inte får nån hjälp av BC teamet när dealen var ett samarbete. Koppla in jurister?
Skulle jag aldrig göra. :) Inte värt det. Jag kan maila, det kostar inte så mycket tid. Sen kan jag fortsätta och posta hur det fortskrider här. Det var väl tänkt som reklam för bolaget detta. En god tanke, men det är ju helt patetiskt hur det utförts. Jag hade allt tålamod i början med att saker kan gå snett osv, men detta är ju bortom all kritik.
 
Fick statusmatch för familjen till Skywards Gold. Åkte F till KUL och blev nedgraderad DXB-ARN. Hade planerat för fler resor med EK men efter att ha läst denna och andra trådar har vi valt att boka med andra bolag ( BA AY LX)
Vore intressant om fler röstade med fötterna för att om möjligt få en reaktion från Emirates.
 
BC blivit mer kommersiellt sedan 2 års-evenemanget?
Hade du förväntat dig att detta skulle vara en ideell förening?
Helt enig med alla att EK har skött denna och några andra fall under all kritik.
Kan vara så att någon/några på EK i Skandinavien har kreerat denna kampanj utan ha fått OK från "högre ort" vill dock minnas att det stod något att Dubai var inblandat när samarbetet inleddes.
Jag har inte och kommer inte att att utnyttja EK tjänster efter vad jag har läst här på BC, har även avrått en person att resa med dem och den personen åkte med OW istället.

Hoppas att BC blir mera kommersiell så vi får fortsatt möjlighet att hänga här!
 
Hela den här kampanjen är ett sånt jävla skämt. På BC-eventet så lovade Tobias från Emirates att detta skulle ordnas. Allt var ett misstag från Skywards. Detta sa han till mig när jag stod med @NotRyan, @Jan Petterson och @simon_says91. Nu har jag fått mail från dem att jag har fått korrekt antal miles enligt vad som sagts, alltså det som jag rapporterat innan här.
Japp, vi har ju levt under "witness protection" sen dess! ;)
 
@Martin Björnström , vad tycker ni om detta? Det har varit väldigt tyst från er.

Jag tycker det är bedrövligt! Vi har ju diskuterat detta ärende flera gånger via sajten och även privat via mail så jag tror du och jag har samma tankar kring detta. Jag är ledig på julsemester men tittar in då och då.

Faktiskt väldigt konstigt att du inte får nån hjälp av BC teamet när dealen var ett samarbete. Koppla in jurister?

Jag vet inte vad du menar med "får ingen hjälp" när jag varit med hela vägen i detta. Är tillbaka på kontoret den 7:e och ringer Tobias på Emirates då, samma person som lovat att detta ska fixas. Tror inte problemet finns i Sverige utan hos Skywards i Dubai.

Är inte själv drabbad men det känns ju väldigt märkligt att Emirates agerar på det här sättet efter en riktad kampanj. Torde inte målet ha varit att knyta till sig några nya trogna resenärer med hög genomsnittsomsättning som dessutom kan agera ambassadörer? Snacka om fail..

Att BC inte verkar göra något för att rätta till vad dom satt upp och marknadsfört är lika märkligt det.

Helt klart en "fail" på denna kampanj :)

Återigen "inte verkar göra något" stämmer inte speciellt bra, jag har varit i kontakt med Emirates och även drabbade många gånger längs denna resa.

Det kan jag hålla med om, men är det inte en tydlig utveckling att hela BC blivit mer kommersiellt sedan 2 års-evenemanget?

Vi har väl varit "kommersiella" sedan den dag vi startade sajten? Sedan våren 2013 ägs vi av norska Reisegiganten AS och jag samt Jacob är heltidsanställda men är inte ägare längre.

Jag vill förtydliga att BusinessClass inte har någon form av vinst eller provision eller liknande från denna kampanj med Emirates, det var ett rent erbjudande för att ni skulle få ett superpris med extra poäng. Emirates har dock sponsrat vår treårsfest etc och är en återkommande annonsköpare i våra kanaler.

Jag skulle gärna göra mycket fler kampanjer som detta - men då måste det fungera. Det skapar bara en massa badwill och extrajobb hos alla inblandade om det skapar problem. Nyttig läxa som jag bär med mig.

Om BusinessClass kan förhandla fram exklusiva deals till landets främst resenärer så tycker jag det är riktigt bra.
 
Last edited:
Toppen