NotRyan
Medlem
Inte Emirates då?Lufthansa hit, sen blir det SWISS hem. Nästa resa sker med Qatar...
Inte Emirates då?Lufthansa hit, sen blir det SWISS hem. Nästa resa sker med Qatar...
Nej, det ger för dåligt med poäng...Inte Emirates då?
Nej, det ger för dåligt med poäng...![]()
Däremot är det värt att notera att gulfbolagen är mer eller mindre exakt likadana när det väl skiter sig. Mycket glitz and glamour på planet och i loungen, men om du ska prata med någon för att få ett enkelt problem fixat så blir du ignorerad, oberoende vad du betalt för din biljettNej, det ger för dåligt med poäng...![]()
Däremot är det värt att notera att gulfbolagen är mer eller mindre exakt likadana när det väl skiter sig. Mycket glitz and glamour på planet och i loungen, men om du ska prata med någon för att få ett enkelt problem fixat så blir du ignorerad, oberoende vad du betalt för din biljett
Beror nog säkert på vem man är också.
Tyvärr så tror jag inte att det beror på vem man är i normala fall.
Visst är du en Skywards IO eller någon celebrity så lär klagomål hanteras snabbare och feedback/klagomål besvaras ganska omgående. Att du är Gold eller Platinum bryr de sig inte om när det kommer klagomål (du är bara en pain in the ass).
Problemet med gulfbolagen är att allt är nickel and dimes i slutändan. All deras personal är outsourcad och det finns ingen röd linje i hur servicen ska vara. Jag känner att om någon betalar 40 000 kr+ för en F-biljett ska man inte behöva bråka med ett flygbolag om en resväska såpass länge. Och det är även av den principen som vårt företag och många andra av principiella skäl inte flyger med gulfbolagen. Sorry för OT.Beror nog säkert på vem man är också.
Tyvärr så tror jag inte att det beror på vem man är i normala fall.
Visst är du en Skywards IO eller någon celebrity så lär klagomål hanteras snabbare och feedback/klagomål besvaras ganska omgående. Att du är Gold eller Platinum bryr de sig inte om när det kommer klagomål (du är bara en pain in the ass).
@simon_says91 Funkar fint att uppgradera någon annans biljett med dina miles. Åk ut till ARN och var med under deras inchekning och ha med dig kortet så fungerar det smidigast.
Problemet med gulfbolagen är att allt är nickel and dimes i slutändan. All deras personal är outsourcad och det finns ingen röd linje i hur servicen ska vara. Jag känner att om någon betalar 40 000 kr+ för en F-biljett ska man inte behöva bråka med ett flygbolag om en resväska såpass länge. Och det är även av den principen som vårt företag och många andra av principiella skäl inte flyger med gulfbolagen. Sorry för OT.