Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Nej, det ger för dåligt med poäng... :)
Däremot är det värt att notera att gulfbolagen är mer eller mindre exakt likadana när det väl skiter sig. Mycket glitz and glamour på planet och i loungen, men om du ska prata med någon för att få ett enkelt problem fixat så blir du ignorerad, oberoende vad du betalt för din biljett
 
Däremot är det värt att notera att gulfbolagen är mer eller mindre exakt likadana när det väl skiter sig. Mycket glitz and glamour på planet och i loungen, men om du ska prata med någon för att få ett enkelt problem fixat så blir du ignorerad, oberoende vad du betalt för din biljett

Beror nog säkert på vem man är också.
 
Beror nog säkert på vem man är också.

Tyvärr så tror jag inte att det beror på vem man är i normala fall.

Visst är du en Skywards IO eller någon celebrity så lär klagomål hanteras snabbare och feedback/klagomål besvaras ganska omgående. Att du är Gold eller Platinum bryr de sig inte om när det kommer klagomål (du är bara en pain in the ass).

@simon_says91 Funkar fint att uppgradera någon annans biljett med dina miles. Åk ut till ARN och var med under deras inchekning och ha med dig kortet så fungerar det smidigast.
 
Tyvärr så tror jag inte att det beror på vem man är i normala fall.

Visst är du en Skywards IO eller någon celebrity så lär klagomål hanteras snabbare och feedback/klagomål besvaras ganska omgående. Att du är Gold eller Platinum bryr de sig inte om när det kommer klagomål (du är bara en pain in the ass).

Tänkte på det jag fetmarkerat i din text. Just status håller jag med om.
 
Beror nog säkert på vem man är också.
Problemet med gulfbolagen är att allt är nickel and dimes i slutändan. All deras personal är outsourcad och det finns ingen röd linje i hur servicen ska vara. Jag känner att om någon betalar 40 000 kr+ för en F-biljett ska man inte behöva bråka med ett flygbolag om en resväska såpass länge. Och det är även av den principen som vårt företag och många andra av principiella skäl inte flyger med gulfbolagen. Sorry för OT.
 
Last edited:
Tyvärr så tror jag inte att det beror på vem man är i normala fall.

Visst är du en Skywards IO eller någon celebrity så lär klagomål hanteras snabbare och feedback/klagomål besvaras ganska omgående. Att du är Gold eller Platinum bryr de sig inte om när det kommer klagomål (du är bara en pain in the ass).

@simon_says91 Funkar fint att uppgradera någon annans biljett med dina miles. Åk ut till ARN och var med under deras inchekning och ha med dig kortet så fungerar det smidigast.

Nej är du IO är du ju en av deras mest värdefulla kunder och får ju självklart bästa servicen.

Nja jag la in en standby uppgradering när jag svängde förbi kontoret i Stockholm i fredags och det gick ju hur smidigt som helst. Undra varför dom ens har transfer miles servicen?

Problemet med gulfbolagen är att allt är nickel and dimes i slutändan. All deras personal är outsourcad och det finns ingen röd linje i hur servicen ska vara. Jag känner att om någon betalar 40 000 kr+ för en F-biljett ska man inte behöva bråka med ett flygbolag om en resväska såpass länge. Och det är även av den principen som vårt företag och många andra av principiella skäl inte flyger med gulfbolagen. Sorry för OT.

Håller helt med dig. Hade man fått ett annat bemötande av dom kanske man hade valt att flyga mer med dom. Nu försöker dom istället ge en miles som man kan använda om man ja flyger med dom. Nu kan vi ju fortsätta den diskussionen i rätt tråd när de gäller väskan. Nedgraderingen som skedde blir svårt att prata om nu när tråden är stängd, tydligen tog den för stor plats för dataservrarna (tog för mycket plats).........
 
Toppen