Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Min åsikt om Emirates är att deras lokala kontor fungerar så länge de kan bestämma själv (t ex sponsring av ett event i Stockholm) men så fort de måste blanda in huvudkontoret blir det dåligt skött.

Jag undrar bara hur de kan skapa så mycket badwill för små saker (eller kostar mindre pengar). T ex ett fall med Simons väska
http://www.businessclass.se/forum/t...dan-på-väskan-var-intryckt-och-krossad.20030/

Jag har följt detta via BC men inte varit inblandad direkt i fallet(en).
Då jag utgår från GOT är det inte närmast tillhands att åka Emirates
Men om jag skulle få upp Emirates som val skulle jag definitivt fundera en gång till, beroende på Emirates beteende i dessa fall.
Jag har tidigare flugit med Emirates LHR-DXB-BKK och varit helt nöjd. Även som kastlös varit väldigt nöjd med loungen i DXB, vilken jag placerar i definitivt top 3 av Diners Lounger jag besökt.
Som sagt, efter dessa långbänkar, men framförallt efter Emirates fullständigt obegripliga totala tystnad och frånvaro ska det mycket till innan jag bokar Emirates inför framtida resor.

Pinsamt bolag och servicen som man får som kund har jag tidigare uppmärksammat i min TR. Bara av den anledningen är det värt att välja ett europeiskt bolag som Lufthansa-gruppen över Gulfbolagen. Gulfbolagen gör många saker rätt, men service faller de på varje gång. Jättetråkigt att du som betalade J/F-resenär ska behöva utstå så mycket problem, Simon.

Min åsikt om Emirates är att deras lokala kontor fungerar så länge de kan bestämma själv (t ex sponsring av ett event i Stockholm) men så fort de måste blanda in huvudkontoret blir det dåligt skött.

Jag undrar bara hur de kan skapa så mycket badwill för små saker (eller kostar mindre pengar). T ex ett fall med Simons väska
http://www.businessclass.se/forum/t...dan-på-väskan-var-intryckt-och-krossad.20030/

Jag vet inte vad du menar med "får ingen hjälp" när jag varit med hela vägen i detta. Är tillbaka på kontoret den 7:e och ringer Tobias på Emirates då, samma person som lovat att detta ska fixas. Tror inte problemet finns i Sverige utan hos Skywards i Dubai.

Av min erfarenhet är det som sagt att problemet ligger nog helt på Huvudkontoret i Dubai. Deras ignorerande stil fungerar verkligen inte och att dom vägrar svara på e-mail när man skickat flertalet för att man ska bli trött och inte skicka mer.

Svenska kontoret är klockrent vad gäller service och bemötande vilket gör det tråkigt då man får bra erfarenheter från dom men sen får man ett slag under bältet från huvudkontoret i Dubai.

Mina 2 enskilda fall har blivit väldigt uppmärksammade det här året och jag har efter det första försökt att hålla lite låg profil om det. Men när man inte får någon respons från ett företag som säger att dom vill vara bäst på service och inte är det kan jag inte låta bli att skriva om det. Det är ju det trots allt BC handlar om, erfarenheter! Både goda och dåliga sådana!

Toppen