Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Inte läst någon av dessa Emirates-trådar innan, och jag verkar verkligen ha missat något! Det hela är nästan tragikomiskt (inte för de inblandade!) ....

Tur att ni klarar av att skämta om det, i all misär! :)

Tackar för varningen - nu låter jag bli alla bolag på arabiska halvön. När Margot Wallström är klar kommer vi ändå inte få byta flyg där :D

Kan, som någon typ av "branding consultant" (till del obehaglig titel – jag vet), tycka att den som lägger fram ett officiellt erbjudande/kampanj till sina läsare/medlemmar/kunder/etc har ett betydande ansvar att lösa ordentliga fuck-ups (pardon my English) som det här. Inte legalt (kanske? @Agö?) men… förtroendemässigt. Det fanns inga skrivna ToC(?) men mail och msg svarades på som gav en (väldigt) indikerande riktning. @johhenrik och @Mankan (mfl?) har – faktiskt – blivit lurade av det officiella BC. Och möts från Emirates et al av inte mer än [mina raljerande ord] "Jäklar; här har det gått snett! Vi rättar till det. Fixar det 'i morgon', tare lugnt trevligt helg vi hörs aaa bra". Resultat: obetydligt. Väl?

Det är beklämmande att det inte finns någon som tar ansvar. Det vore så lätt att göra det. Väl?

Kan, som någon typ av "branding consultant" (till del obehaglig titel – jag vet), tycka att den som lägger fram ett officiellt erbjudande/kampanj till sina läsare/medlemmar/kunder/etc har ett betydande ansvar att lösa ordentliga fuck-ups (pardon my English) som det här. Inte legalt (kanske? @Agö?) men… förtroendemässigt. Det fanns inga skrivna ToC(?) men mail och msg svarades på som gav en (väldigt) indikerande riktning. @johhenrik och @Mankan (mfl?) har – faktiskt – blivit lurade av det officiella BC. Och möts från Emirates et al av inte mer än [mina raljerande ord] "Jäklar; här har det gått snett! Vi rättar till det. Fixar det 'i morgon', tare lugnt trevligt helg vi hörs aaa bra". Resultat: obetydligt. Väl?

Det är beklämmande att det inte finns någon som tar ansvar. Det vore så lätt att göra det. Väl?
Det är ju inte mycket BC kan göra. Jag menar, vad skulle de göra? Köpa miles till oss?

Læs lige første indlæg én gang til. "Specialerbjudande: Emirates erbjuder medlemmar på BusinessClass.se och BusinessClass.dk 10% rabatt på alla biljettpriser exkl skatter fram till sista juni. Dessutom får du dubbla Skywardspoäng!"
Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Det är ju inte mycket BC kan göra. Jag menar, vad skulle de göra? Köpa miles till oss?

Ingen aning. Det övergår min fantasi. Om ansvaret slutar vid att påtala problemet för annonsören så är det väl som det är. Extra olyckligt för Emirates Sverige som visat (även i andra fall) att de inte har någon direkt möjlighet att påverka vad HQ gör/tycker.

Læs lige første indlæg én gang til. "Specialerbjudande: Emirates erbjuder medlemmar på BusinessClass.se och BusinessClass.dk 10% rabatt på alla biljettpriser exkl skatter fram till sista juni. Dessutom får du dubbla Skywardspoäng!"
Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Nu fortsätter ju inlägget..

Nu håller jag ju med iofs. Det var väl jättebra att BC:s medlemmar fick tillgång till ett sånt här bra erbjudande.
Ingen ville väl ha det på det här sättet. Varken BC eller EK:s svenska kontor.
En dyrköpt läxa för alla inblandade.

Och vi lär ju tyvärr inte se några fler erbjudanden från något bolag via BC i framtiden.

Du klippte lite snabbt. ;)

Arrive in style with Businessclass.se
Ever wanted to arrive fully refreshed and in style? In collaboration with businessclass.se, we are offering an exclusive business package for members to enjoy our award-winning experience.

Vet du NÄR de planerar att "betala" ut de dubbla miles:en? Inte jättebråttom för min del, men jag har en resa planerad in September som jag skulle vilja uppgradera med miles, men jag är lite kort... :)

Säger väl allt om detta ärende...

Jag kan tycka, efter att ha läst denna tråd, att man åtminstone skulle kunna utkräva en ursäkt - då menar jag mer än ett kort beklagande i en forumtråd (o Emirates Sverige har inte ens förmått det). Har passerat åtta månader...

Brukar inte kritisera hur saker sköts när jag inte är inblandad, men som utomstående får man intrycket att man tystar ner det för att inte få negativ publicitet. Väl förstående attityd från de drabbade också - inte säker på att jag varit lika nöjd med "...vad kan de göra, är arabernas fel.."..

Jag vet att många tänker forum som små vängrupper o inte vill stöta sig, men i detta fall är alla parter utom kunden är fullt kommersiella företag. Att en part inte tar ut en vinstmarginal är väl ointressant (?) Hur man ska tolka mellan vilka parter detta avtal ingåtts vet jag ej, men det är säkert någon annan som har koll.

Toppen