Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Sådär, då är man incheckad inför morgonens resa till Dubai. Sitter på 1K i en 2-klasskärra, då de gjort en equipment change. Jag köpte business ARN-DXB och hade tänkt uppgradera med poäng, men det gick ju inte. :)

Jag återkommer med information om hur många miles det blir efter denna resan.

Jag har fått mina miles för resan ARN-DXB, business class bonus, silver bonus, men inte någon "bc.se-bonus" för att man använde ovan länk. Men det kanske dröjer?

Okej, vi är duktiga på att påpeka när ett bolag inte sköter sig på att svara på frågor etc. Så, kommer det bli något svar på vad som gäller här? Gäller det som sägs i första inlägget om dubbla miles? När kommer dem i sådana fall? Nu har det ju faktiskt gått rätt många veckor sedan jag ställde frågan utan någon som helst respons från Emirates. Personligen tycker jag det är ganska uselt om jag ska vara ärlig.

Martin Björnström och Jacob, detta är ju en bc.se-kampanj ihop med Emirates. Det är väl inte helt orimligt att anse man ska få reda på vad som gäller innan kampanjen snart går ut om några dagar, eller?

Av denna anledning, och av frekventa byten från 3- till 2-klass från ARN, så känns det som att Emirates inte lägger krut på den svenska marknaden. Jag var ett ögonblick från att boka F med denna deal men är idag glad att jag inte gjorde det.

Så, om någon representant från Emirates läser i den här tråden; vad händer?

Jag tror inte det är frekventa byten till 2-klass. Jag har flugit mellan Stockholm och Dubai i F ett flertal ggr nu och det har varit rätt bra beläggning i F.

Dom hade en ganska fullbokad tjärra igår måndag.. Enligt min vän blev minst 7 st uppgraderade från economy till business. Han var en av dom.

Mitt fall som skedde hade dom överbokat economy med 14 platser. Något som gjorde att de blev equipment change, då var jag enda bokade i First den avgången

Ja, jag har ju ingen statistik och är antagligen färgad över nedgraderingstrådar här och på FT. Jag tycker i alla fall inte att EK skött kundrelationerna på rätt sätt. Ja, jag har mestadels läst om fall där det gått dåligt, men det ligger ju någonting i devisen "visa mig era fängelser så ska jag berätta vilket land du lever i". Och nu snackar jag bemötande från ledningens håll. Bemötandet har alltid varit trevligt ombord på EK, både i C och F.
Jag har inväntat svar i den här tråden och att dessa uteblivit tyder ju på att EK inte är ett bolag som kommer att få pryda toppen på min julgran.

Ja, jag har ju ingen statistik och är antagligen färgad över nedgraderingstrådar här och på FT. Jag tycker i alla fall inte att EK skött kundrelationerna på rätt sätt. Ja, jag har mestadels läst om fall där det gått dåligt, men det ligger ju någonting i devisen "visa mig era fängelser så ska jag berätta vilket land du lever i". Och nu snackar jag bemötande från ledningens håll. Bemötandet har alltid varit trevligt ombord på EK, både i C och F.
Jag har inväntat svar i den här tråden och att dessa uteblivit tyder ju på att EK inte är ett bolag som kommer att få pryda toppen på min julgran.
Visa mig ett fängelse som ser ut som första klass ska nog bli min nya devis :D (och inte tvärt om )

Visa mig ett fängelse som ser ut som första klass ska nog bli min nya devis :D (och inte tvärt om )

Ja, C i Air Koryo ser ju ut som ett landsortshäkte, men det kanske inte är samma sak. Och för att inte få OT-stryk så vill jag bara poängtera att jag med citatet syftade på att det är flygbolags lägstanivåer som avgör hur bra dessa flygbolag är.

Toppen