Hej forumet,
Här är en klurig incident jag behöver lite input på. Jag har undra några år varit EBS (flyger mkt, men alltid ekonomi så brukar falla på målsnöret). I september var jag inne och kollade på en bonusresa med frun för jag ville överraska med en rolig weekend under dec månad. Givetvis eftersom jag är EBS och vill ha en trevlig upplevelse med lite "perks" för oss två så valde jag explicit att boka datum som föll inom ramen för EBS lounge access som är 15dec till 15jan. Det slutade med en weekend om två veckor, 16-18 dec.
Nu till den lilla problematiken, inser att det här kan låta som ett smalt problem men för mig har det varit viktigt att detta ska bli en skön upplevelse för oss, så även resan - varvid jag nu är riktigt besviken för plötsligt har SAS utan förvarning ändrat datumen till 17:e dec-12:e jan, vilket alltså innebär att vi inte alls kommer få avnjuta en trevlig frukost i loungen på vår avresa så som var planerat från början.
Eftersom jag specifikt valde dessa datum utifrån den information som jag hade vid bokningstillfället, det vill säga 15dec-15jan så anser jag att det är ganska tråkigt det som hänt. Jag tror dom ändrade datum ganska nyligen för det var inte längesedan jag var inne och kollade och då stod fortf 15 dec till 15 jan, så jag misstänker det kan skett för bara några dagar/veckor sedan.
Hur som helst, vad råder ni mig göra? Jag förstår att detta är ett skitproblem och det kanske bara är att bita i det sura äpplet, men jag tycker ändå som lojalitetskund som kanske lägger 50-60k på flygresor med SAS årligen att det här är en så otroligt liten sak för dom att lösa för mig. Dom hade ju enkelt bara kunnat ge mig en voucher för loungen eller löst den morgonen för oss på något sätt.
Jag kontaktade kundtjänst men dom förstod knappt problemet hur många gånger jag än försökte beskriva det, jag sa tillslut något i stil med "om jag bara kommer i kontakt med någon som har lite mandat och beskriver problematiken så är jag övertygad om att detta går att lösa så vi kan äta frukost den 16:e dec i Loungen". Då var svaret att jag skulle skicka in en ett reklamationsärende.
Tröttsamt
Vol
Här är en klurig incident jag behöver lite input på. Jag har undra några år varit EBS (flyger mkt, men alltid ekonomi så brukar falla på målsnöret). I september var jag inne och kollade på en bonusresa med frun för jag ville överraska med en rolig weekend under dec månad. Givetvis eftersom jag är EBS och vill ha en trevlig upplevelse med lite "perks" för oss två så valde jag explicit att boka datum som föll inom ramen för EBS lounge access som är 15dec till 15jan. Det slutade med en weekend om två veckor, 16-18 dec.
Nu till den lilla problematiken, inser att det här kan låta som ett smalt problem men för mig har det varit viktigt att detta ska bli en skön upplevelse för oss, så även resan - varvid jag nu är riktigt besviken för plötsligt har SAS utan förvarning ändrat datumen till 17:e dec-12:e jan, vilket alltså innebär att vi inte alls kommer få avnjuta en trevlig frukost i loungen på vår avresa så som var planerat från början.
Eftersom jag specifikt valde dessa datum utifrån den information som jag hade vid bokningstillfället, det vill säga 15dec-15jan så anser jag att det är ganska tråkigt det som hänt. Jag tror dom ändrade datum ganska nyligen för det var inte längesedan jag var inne och kollade och då stod fortf 15 dec till 15 jan, så jag misstänker det kan skett för bara några dagar/veckor sedan.
Hur som helst, vad råder ni mig göra? Jag förstår att detta är ett skitproblem och det kanske bara är att bita i det sura äpplet, men jag tycker ändå som lojalitetskund som kanske lägger 50-60k på flygresor med SAS årligen att det här är en så otroligt liten sak för dom att lösa för mig. Dom hade ju enkelt bara kunnat ge mig en voucher för loungen eller löst den morgonen för oss på något sätt.
Jag kontaktade kundtjänst men dom förstod knappt problemet hur många gånger jag än försökte beskriva det, jag sa tillslut något i stil med "om jag bara kommer i kontakt med någon som har lite mandat och beskriver problematiken så är jag övertygad om att detta går att lösa så vi kan äta frukost den 16:e dec i Loungen". Då var svaret att jag skulle skicka in en ett reklamationsärende.
Tröttsamt
Vol