Senaste nytt

Dubbla/Trippla poäng 1 sep - 31 dec

Om jag har två rum på min bokning och betalar för båda, får jag dubbla baspoäng då fast jag bara bor i ett rum?

Den säkraste vägen att göra det på är att be hotellet transferera alla kostnader till ditt rum. I ditt fall motiverar du med att du betalar. Ibland gnälls det lite, men bör funka..

Hur räknar jag ut hur många baspoäng jag får för 15 nätter samt 4000 USD i kostnad för rummet?
Du kan även använda "Points Calculator" och får då reda på om du får bonuspoäng p.g.a. din status etc.

Du hittar den om du är inloggad och sedan under "My points" --> "More Ways to Use Points" --> "Points Calculator"

Jag har för mig att du får boka två rum och få poäng för dem fast du bara bor i det ena. Jag har gjort så nu i helgen och räknar med att få poängen för det andra rummet också.

Du kan även använda "Points Calculator" och får då reda på om du får bonuspoäng p.g.a. din status etc.

Du hittar den om du är inloggad och sedan under "My points" --> "More Ways to Use Points" --> "Points Calculator"

Jag har för mig att du får boka två rum och få poäng för dem fast du bara bor i det ena. Jag har gjort så nu i helgen och räknar med att få poängen för det andra rummet också.

Jag såg den precis:)

Men, jag får väl inte mer baspoäng bara för att jag är HHD?

Att man skulle få extrapoäng för det andra rummet har jag för mig att jag sett här på forumet om man också betalar för det. Men får man verkligen baspoäng också?

Den säkraste vägen att göra det på är att be hotellet transferera alla kostnader till ditt rum. I ditt fall motiverar du med att du betalar. Ibland gnälls det lite, men bör funka..

Tack för tipset.
Jag trodde automatisk att det blir så eftersom att jag bokat båda rummen på samma bokning.

Håller på att drunkna i poäng, angenämt problem!
Tills devalveringarna kommer som gör HH-pesos ännu mer värdelösa... Det går fortfarande att göra fynd på många ställen, men när alla bygger upp enorma poängkonton så kommer priserna att justeras för att kompensera. :( (Ja, nu målar jag fan på väggen, men det är vad som lär hända om de fortsätter vägen de slagit in på)

Jag trodde automatisk att det blir så eftersom att jag bokat båda rummen på samma bokning.

De kommer troligen att fråga om ni ska ha allt på samma nota eller om ni ska ha separata. Så länge du tar allt på din nota så är det inga problem.

Toppen