gjohansson
Medlem
När poängsamlandet går överstyrPassande nog fick jag en P-bot igår! Tack för den timingen - blir fint med dubbla poäng när det ändå måste spenderas på något sådant![]()
När poängsamlandet går överstyrPassande nog fick jag en P-bot igår! Tack för den timingen - blir fint med dubbla poäng när det ändå måste spenderas på något sådant![]()
Haha, fick i USA för ca 1år sen, lyckades också tima det med kampanj och gick att betala online med MC mot några dollar extra.Passande nog fick jag en P-bot igår! Tack för den timingen - blir fint med dubbla poäng när det ändå måste spenderas på något sådant![]()
Tokig fråga kanske..
Om man rent teoretiskt köper något på Elgiganten, sen utnyttjar ångerrätt 10dagar senare och får pengar tillbaka ”på kortet”, drar de tillbaka bonuspoängen från SAS MC?
Tänker att en tokig idé är att maxa ut kortet på elektronik i helgen för att i vecka 13 lämna tillbaka ouppackat?
Detta är absolut inget jag någonsin skulle göra men intressant tanke.
Får hoppas att det inte går, för jag ser hellre att de har kampanjer så här att att de inte har någon för att undvika missbrukTokig fråga kanske..
Om man rent teoretiskt köper något på Elgiganten, sen utnyttjar ångerrätt 10dagar senare och får pengar tillbaka ”på kortet”, drar de tillbaka bonuspoängen från SAS MC?
Tänker att en tokig idé är att maxa ut kortet på elektronik i helgen för att i vecka 13 lämna tillbaka ouppackat?
Detta är absolut inget jag någonsin skulle göra men intressant tanke.
Det som skulle ge ännu mer då vore att boka avbokningsbara flygbiljetter, eftersom de ger betyldigt mer poäng...Tänker att en tokig idé är att maxa ut kortet på elektronik i helgen för att i vecka 13 lämna tillbaka ouppackat?
Men som @Tonton säger, det går inte.Ja, poängen går tillbaka.
Eftersom du skriver att det gäller en resa hade jag köpt med kortet direkt för att vara säker på att reseförsäkringen på kortet gällde.Inför dubblapoängdagarna... Om jag planerar att köpa en resa (ej SAS) i utländsk valuta, vad blir bäst?
Köpa den med SAS MC Premium direkt , borde ge 40 poäng per 100 kr; växlingsavgift tillkommer.
eller
Ladda SAS TravelWallet, borde ge 30 poäng per 100 kr (ingen växlingsavgift) och därefter köpa resan i utländsk valuta via TW vilket ger 15 poäng från TW, växlingsavgift tillkommer.
Spontant ser det ut som TW-alternativet ger 5 poäng mer men skiljer det på avgifter som påverkar?
Gränserna följer gränserna för kontantuttag:Hur mycket kan jag isf föra över totalt? någon max limit per dag samt totalt för alla dagar ?