Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Inför dubblapoängdagarna... Om jag planerar att köpa en resa (ej SAS) i utländsk valuta, vad blir bäst?

Köpa den med SAS MC Premium direkt , borde ge 40 poäng per 100 kr; växlingsavgift tillkommer.

eller

Ladda SAS TravelWallet, borde ge 30 poäng per 100 kr (ingen växlingsavgift) och därefter köpa resan i utländsk valuta via TW vilket ger 15 poäng från TW, växlingsavgift tillkommer.

Spontant ser det ut som TW-alternativet ger 5 poäng mer men skiljer det på avgifter som påverkar?
Har du jämfört växelkurser och räknat på totalkostnaden?

Om du inte bryr sig om att nyttja reseförsäkring den ditt kreditkort hade jag kört enligt följande.

Ladda revolut under kampanj och köp resan med detta kort i SEK.

Edit: ger dig 30p/100kr utan några avgifter.

Försöker betala räkningar med Betalo (SAS MC Premium) men betalningen nekas. Någon annan som har samma problem? Är det något jag kan göra åt detta? Det är öppet för internetköp på mina sidor och jag är medveten om gränsen på 10.000:-, men den säger ifrån, kortköp nekas.

Och Billhop går väl i alla fall inte eftersom de räkningarna skulle jag ha lagt in för två dagar sedan?

När mejlet dök upp ansökte jag med en gång och fick (vad jag minns) ett godkännande att delta. Dock förväntade jag mig att få någon sorts bekräftelse någon gång, vilket jag inte fått. Finns det något sätt att veta om jag är med?

Försöker betala räkningar med Betalo (SAS MC Premium) men betalningen nekas. Någon annan som har samma problem? Är det något jag kan göra åt detta? Det är öppet för internetköp på mina sidor och jag är medveten om gränsen på 10.000:-, men den säger ifrån, kortköp nekas.

Och Billhop går väl i alla fall inte eftersom de räkningarna skulle jag ha lagt in för två dagar sedan?
Jag får samma trots att allt ska vara grönt med internetköp aktiverat och kredit tillgänglig.

Om du väljer betaldatum "så fort som möjligt" så dras pengarna från kortet direkt. Det är själva bg/pg-betalningen som har en delay på 2 dagar.

Spärrat köpställe? Jag vill minnas att vissa ”köp” inte gått igenom tidigare Poänghelger?

Jag körde in pengar till Revolut i morse, gick fint och passar bra inför helgens tripp till Euro-land då växlingen redan är avklarad idag utan växlingspåslag. :)

Toppen