Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Tokig fråga kanske..
Om man rent teoretiskt köper något på Elgiganten, sen utnyttjar ångerrätt 10dagar senare och får pengar tillbaka ”på kortet”, drar de tillbaka bonuspoängen från SAS MC?

Tänker att en tokig idé är att maxa ut kortet på elektronik i helgen för att i vecka 13 lämna tillbaka ouppackat?
Detta är absolut inget jag någonsin skulle göra men intressant tanke.

Tokig fråga kanske..
Om man rent teoretiskt köper något på Elgiganten, sen utnyttjar ångerrätt 10dagar senare och får pengar tillbaka ”på kortet”, drar de tillbaka bonuspoängen från SAS MC?

Tänker att en tokig idé är att maxa ut kortet på elektronik i helgen för att i vecka 13 lämna tillbaka ouppackat?

Ja, poängen går tillbaka.

Tokig fråga kanske..

Får hoppas att det inte går, för jag ser hellre att de har kampanjer så här att att de inte har någon för att undvika missbruk

Det som skulle ge ännu mer då vore att boka avbokningsbara flygbiljetter, eftersom de ger betyldigt mer poäng...

Ja, poängen går tillbaka.
Men som @Tonton säger, det går inte.

Har själv landat på ordentligt med minuspoäng på MC-kontot månaden efter någon gång när jag bokat en hel drös flygbiljetter under kampanjen som jag senare varit tvungen att aboka. (Det var dock inte på något sätt planerat, utan det var flex-resor som var bokade som flex för att de behövde vara det, och verkligheten ändrade sig under tiden fram till resan)

Inför dubblapoängdagarna... Om jag planerar att köpa en resa (ej SAS) i utländsk valuta, vad blir bäst?

Köpa den med SAS MC Premium direkt , borde ge 40 poäng per 100 kr; växlingsavgift tillkommer.

eller

Ladda SAS TravelWallet, borde ge 30 poäng per 100 kr (ingen växlingsavgift) och därefter köpa resan i utländsk valuta via TW vilket ger 15 poäng från TW, växlingsavgift tillkommer.

Spontant ser det ut som TW-alternativet ger 5 poäng mer men skiljer det på avgifter som påverkar?

Inför dubblapoängdagarna... Om jag planerar att köpa en resa (ej SAS) i utländsk valuta, vad blir bäst?

Köpa den med SAS MC Premium direkt , borde ge 40 poäng per 100 kr; växlingsavgift tillkommer.

eller

Ladda SAS TravelWallet, borde ge 30 poäng per 100 kr (ingen växlingsavgift) och därefter köpa resan i utländsk valuta via TW vilket ger 15 poäng från TW, växlingsavgift tillkommer.

Spontant ser det ut som TW-alternativet ger 5 poäng mer men skiljer det på avgifter som påverkar?
Eftersom du skriver att det gäller en resa hade jag köpt med kortet direkt för att vara säker på att reseförsäkringen på kortet gällde.

Har precis fått mitt revolutkort, hur funkar det? Kan jag ladda mitt revolutkort med mitt SAS Premium 15-17 mars och få 30p per 100 kr ?
Hur mycket kan jag isf föra över totalt? någon max limit per dag samt totalt för alla dagar ?
Drabbas man av några kreditkostnader etc på SAS kortet ? Skulle jag i teorin kunna föra tillbaka pengarna från mitt revolutkort till mitt bankkonto och ändå behålla 30p per 100 kr ?

Toppen