Senaste nytt

Dubbla poäng på SAS Eurobonus Mastercard Premium 15-17 December

Jag fick mitt kort för ca 3v sedan. Inte fått nåt mail. Ska jag anta jag går dubbla points eller ej?
Kanske värt att försöka ringa dem? Det som ändå behövs kommer gå på kortet i vilket fall, frågan är bara sen om man ska ”passa” på handla massa vin till nyår, nån extra resa, lite kläder osv... känns onödigt om det inte blir dubbla points. Man har ju enough utgifter nu i juletid...

Måste varit blind men detta hade jag missat helt, lite "tråkig läsning" efter att ha spenderat hela eftermiddagen med julklappsinköpen och bara nyttjade MC kortet i undantagsfall när AMEX inte funka... :(

Måste varit blind men detta hade jag missat helt, lite "tråkig läsning" efter att ha spenderat hela eftermiddagen med julklappsinköpen och bara nyttjade MC kortet i undantagsfall när AMEX inte funka... :(

Synd, men du kanske kan göra återköp (öppet köp) under lördagen, och sedan dra med SAS Mastercard istället. Säljaren tjänar ju också på det genom lägre avgift än AMEX, så det blir verkligen WIN WIN. ;)

Tajmingen på kampanjen var perfekt denna gång så här inför jul. Fick alla frugans julklappar köpta under helgen, passat på med lite andra större inköp också och tankat bilarna fulla också. Blir ett trevligt poängtillskott på väldigt liten ansträngning.

Det viktiga för mig är att inte låta kampanjer som denna eller poängintjäning i allmänhet styra vad jag köper och ungefär när. Det är lätt att dras med i ett köpbeteende som är osunt, men att styra den vanliga inköpsströmmen efter var man får förmåner eller poäng och att anpassa tajmingen är ju kanon.

Tajmingen på kampanjen var perfekt denna gång så här inför jul. Fick alla frugans julklappar köpta under helgen, passat på med lite andra större inköp också och tankat bilarna fulla också. Blir ett trevligt poängtillskott på väldigt liten ansträngning.

Det viktiga för mig är att inte låta kampanjer som denna eller poängintjäning i allmänhet styra vad jag köper och ungefär när. Det är lätt att dras med i ett köpbeteende som är osunt, men att styra den vanliga inköpsströmmen efter var man får förmåner eller poäng och att anpassa tajmingen är ju kanon.
Jag har inte fått mailet om dubbla poäng så av just den ”osundhet” du nämner så valde jag att inte köpa nya köksknivar, nytt soffbord eller ny ipad just nu. Inget som är riktigt nödvändigt och skulle jag inte få dessa poäng hade det bara varit dålig timing så här i juletider....

För egen del har det varit fantastisk tajming då jag har haft en weekend i New York.

OT: En helg som varit fantastisk på flera sätt. Förutom dubbla poäng på MC så fick jag helt oväntat en CU på hemresan och jag har dessutom återkvalificerat mig till EBD och uppnått Platinum på Accor.

Dessa datum får väl för all framtid klassas som nationell helgdag, åtminstone för familjen ResenärenLars. :)

Det blev en höstresa till München i Plus för 50p/100-ing och passade även på att boka en 5er som hyrbil under de sista 5 dagarna för att inkassera lite ytterligare poäng :)

Toppen