Senaste nytt

Dubbla poäng på SAS Eurobonus Mastercard Premium 15-17 December

Fick mejlet också. Men undrar hur man säkerställer att transaktionen genomförs just under dessa 3 dagar? Också med tanke på att 16 och 17 är heldagar.
Om man t.ex. genomför ett köp på nätet den 15:e, kan man vara säker på att själva transaktionen genomförs då, inte först t.ex. på måndag den 18?

Här är verkligen upplagt för problem och missnöje eftersom det är när transaktionen genomförs och inte köpdatum som räknas. Transaktionsdatum kan vara dagar senare.

Här är verkligen upplagt för problem och missnöje eftersom det är när transaktionen genomförs och inte köpdatum som räknas. Transaktionsdatum kan vara dagar senare.
Håller med svårt att pricka in dessa dagar, är själv i Stuttgart den helgen och ofta är utlandstransaktionerna någon dag sen.

Ännu värre om man gör köp någonstans med tidsskillnad så är det inte aktuellt datum på plats som gäller.

Får se vad jag får för svar:

Hej!
Ser att ni har en kampanj med dubbla poäng 3 dagar i december. Riktigt bra, uppskattas! Det som inte är bra är att det är transaktionsdatum som gäller och inte köpdatum. Detta tycker jag inte är ok mot oss kunder eftersom vi inte har någon chans att påverka transaktionsdatum och därmed kan vi bli "lurade" på poäng som vi borde få.

Jag tycker det är ganska missvisande att skriva "vi kan bli "lurade" på poäng vi borde få" - det är klara regler för vad som gäller, så det är ju inte som att de luras där.

En mer neutral och relevant fråga är hur man som kund kan förutsäga transaktionsdatum på sina inköp.

Jo, lite lur är det eftersom det för kunden känns som transaktion när man köper varan. Skulle tro att 99.9% av alla kortinnehavare anser att det är dagen/timmen man slår till som borde räknas in i ett dylikt intervall, inte när handlaren behagar bokföra transaktionen.

Om det är elektroniska köp där beloppet reserveras så blir det i 90% samma dag, det väl i samband just med tidsskillnad och Off line köp där det kan bli annorlunda. Men hela familjens julhandel får ske denna helg med detta kort...

Har tajmat in en London-resa mellan just 15-17, så det var ju lyckosamt. Frågan är bara det där med transaktionsdatumen; kommer ju av naturliga skäl främst handla i fysiska butiker. Utlandstransaktioner kan släpa efter än mer.

Det här är som tidigare sagts i tråden som upplagt för en PR-katastrof när kunder upptäcker att de inte alls fått dubbla poäng på de köp de genomfört under helgen oavsett vad villkoren säger. Kommer hagla bittra kommentarer i sociala medier. Rena rama kamikaze-kampanjen.

Jag kommer vara noga med att spara kvitton och försöka mig på att få igenom mina köp villkoren till trots om något nu mot förmodan inte registreras korrekt.

Last edited:
Jag håller med om att det är svårt att till 100% kontrollera/styra transktionsdatum som konsument och att de borde ändra till köpdatum... Men detta skiljer sig inte från tidigare kampanjer med dubbla/trippla poäng,

Toppen