Senaste nytt

Dubbla poäng på inrikesresor med SAS i augusti

Trevligt!
De kör fixar bakåt i tiden nu, jag har fått korr för samtliga flyg i början av augusti, inlagt 13 augusti.

Kred till de som jobbat hårt för att få ordning på det! Det borde ha fungerat från början, men det har i alla fall fått uppmärksamhet och prioritet internt så att det löste sig relativt snabbt. :)

Om det ser likadant ut för alla och att man nu räknar med att det fungerar automatiskt framöver så var väl svaret från kundtjänst förståeligt - inte pilla i enskilda kundkonton eftersom en heltäckande lösning var på gång. Kundtjänst kunde iofs varit tydligare med att man räknade med att alla konton skulle korrigeras automatiskt inom kort, men men. Klart bättre än SJ och deras hysteriskt förvirrade kampanjen i julas..

Även jag har fått poäng, men fel antal poäng.
Inte så viktigt, men trots allt så är det fel poäng

IMG_8073.jpeg

Samma sak här, fick dubbla men inga nivåpoäng igår

Dagens resultat, direkt efter landning. Plus Pro Bio P klass

Screenshot_2025-08-18-09-24-25-18_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

Har väldigt svårt att få ihop vad 1488 är dubbelt på. Men efter lite funderande tror jag det är 850*1,75
Dvs exklusive BIO poängen men inkl status bonus.

Nivåpoäng fungerade iaf rakt av.

Last edited:
...

Har väldigt svårt att få ihop vad 1488 är dubbelt på. Men efter lite funderande tror jag det är 850*1,75
Dvs exklusive BIO poängen men inkl status bonus.
...
Efter ytterligare ett par ben i Plus Pro Bio börjar jag bli säker på vad felet är för mig. "Summer double up campaign" postar alltså helt automatiskt för mig med korrekt dubblade nivå-poäng, men där bonus-poängen räknats som om biljetten var utställd i "Plus Pro" x 1,75 (tierbonus).
Dvs skillnaden mellan vad jag borde fått och vad jag får är exakt 400 x 1,75 = 700.

Lite snopet eftersom rättningen som kördes på flygen gjorda de första dagarna i augusti stämde exakt.

Så det verkar som det finns två fel i den automatik som är på plats nu. Dels där orginal-posten inte får några level-points och därmed blir också double-up noll nivåpoäng. Dels där original posten fungerar som den ska, men där double-up inte känner till att BIO-biljett har en egen intjäning.
Spännande att höra om någon annan har flugit på BIO-biljett och om min teori stämmer även där.

Ni som inte fick era nivåpoäng från resor förra veckan har dom kommit in till er nu? Jag saknar fortfarande en hel del nivåpoäng från resor förra veckan.

Toppen