intuition
Medlem
Det är ju det som är den stora utmaningen. Om man inte litar på SAS att man får poängen till sist så vill man såklart boka av och göra något annat för pengarna. Det är där jag inte fattar hur ansvariga tänker. En kampanj är inte ett rent transaktionellt förhållande mellan kunden och företaget ("Du gör X och vi gör Y") utan innehåller också lojalitetsvärde, brand marketing osv. En bra genomförd kampanj driver inte bara försäljningen utan skapar positiva känslor och goodwill hos kunden.Hur gör vi nu med våra MR? Boka av allt och leta longhaul? Inrikes MR fungerar ju dåligt utan 2x
Och som alltid med lojalitet och brand marketing - om man fuckar upp kampanjen så skapar man badwill, negativa känslor och misstroende för varumärket.
Jag förstår tanken på kundtjänst, det är mest praktiskt och tidsbesparande för dem. "Hör av dig när du vet hur illa det gick så löser vi det". Men att inte någon snäppet upp fattar det dåliga i att kunden ska sitta med excel-ark och pricka av sina resor och bevaka att SAS gör det de lovat? Ofattbart.
Snälla Aron Backström, skriv i alla fall inte "Dina dubbla poäng kommer att registreras automatiskt efter avslutad resa." i bekräftelsen utan var ärlig och skriv något i stil med "Dina dubbla poäng kan eventuellt komma att registreras på ditt konto efter avslutad resa, men vi rekommenderar alla att dagligen stämma av sitt EB-konto"