Senaste nytt

Dubbla poäng på inrikesresor med SAS i augusti

Hur gör vi nu med våra MR? Boka av allt och leta longhaul? Inrikes MR fungerar ju dåligt utan 2x
Det är ju det som är den stora utmaningen. Om man inte litar på SAS att man får poängen till sist så vill man såklart boka av och göra något annat för pengarna. Det är där jag inte fattar hur ansvariga tänker. En kampanj är inte ett rent transaktionellt förhållande mellan kunden och företaget ("Du gör X och vi gör Y") utan innehåller också lojalitetsvärde, brand marketing osv. En bra genomförd kampanj driver inte bara försäljningen utan skapar positiva känslor och goodwill hos kunden.
Och som alltid med lojalitet och brand marketing - om man fuckar upp kampanjen så skapar man badwill, negativa känslor och misstroende för varumärket.

Jag förstår tanken på kundtjänst, det är mest praktiskt och tidsbesparande för dem. "Hör av dig när du vet hur illa det gick så löser vi det". Men att inte någon snäppet upp fattar det dåliga i att kunden ska sitta med excel-ark och pricka av sina resor och bevaka att SAS gör det de lovat? Ofattbart.

Snälla Aron Backström, skriv i alla fall inte "Dina dubbla poäng kommer att registreras automatiskt efter avslutad resa." i bekräftelsen utan var ärlig och skriv något i stil med "Dina dubbla poäng kan eventuellt komma att registreras på ditt konto efter avslutad resa, men vi rekommenderar alla att dagligen stämma av sitt EB-konto"

Hur gör vi nu med våra MR? Boka av allt och leta longhaul? Inrikes MR fungerar ju dåligt utan 2x
Och mitt personliga svar på frågan - jag har ett par företagsresor i nästa vecka och jag ligger kvar med bokningarna tills vidare. I hopp om att någon rapporterar om att de faktiskt fått kampanj-poäng automatiskt seanre i veckan. Kanske lagar de "felet".o_O

Men det är flex-boknignar och det är resor som inte nödvändigtvis behöver göras med SAS så jag kan komma att avboka.

Och mitt personliga svar på frågan - jag har ett par företagsresor i nästa vecka och jag ligger kvar med bokningarna tills vidare. I hopp om att någon rapporterar om att de faktiskt fått kampanj-poäng automatiskt seanre i veckan. Kanske lagar de "felet".o_O

Men det är flex-boknignar och det är resor som inte nödvändigtvis behöver göras med SAS så jag kan komma att avboka.
Räkna inte med det. Jag fick också svar nu från kundtjänst.
Maila i september. Lista upp vilka flyg det gäller. Så kommer de göra en överföring av alla poängen det gäller.
Njae f-n SAS...

Hah helt otroligt. Om man nu ändå ska göra så så vore det ju smartare med ett svar av typen "det är systemfel, men vi kommer köra igenom alla poäng i början av september. Hör av dig om du fortfarande inte fått in dem den 10e".

Spontant låter det mer som de tappat bort vilka som är registrerade på kampanjen, och därför inte kan göra en sådan körning. (och såklart inte vill köra den på alla kunder som inte registrerat sig)

Hah helt otroligt. Om man nu ändå ska göra så så vore det ju smartare med ett svar av typen "det är systemfel, men vi kommer köra igenom alla poäng i början av september. Hör av dig om du fortfarande inte fått in dem den 10e".

Spontant låter det mer som de tappat bort vilka som är registrerade på kampanjen, och därför inte kan göra en sådan körning. (och såklart inte vill köra den på alla kunder som inte registrerat sig)
Det kan de mycket väl ha gjort. Det första de bad mig om var att visa upp mailet som bekräftade min medverkan i kampanjen!
Man tycker ju att det borde de kunnat se själva...

Det kan de mycket väl ha gjort. Det första de bad mig om var att visa upp mailet som bekräftade min medverkan i kampanjen!
Man tycker ju att det borde de kunnat se själva...
Det kan såklart vara så att informationen finns i ett system någonstans men kundtjänst kan inte se den. Men....

I så fall är det värre än på julkalendern. Där kunde de absolut se att man var anmäld.
Ja där löste de ju proglemet till slut. Det tog tid men en bit in i kampanjen började det ju faktiskt fungera...

Toppen