Senaste nytt

Dubbla poäng från 29 till 31 maj 2026 på alla köp med SAS EuroBonus Mastercard Premium.

Jag har precis samma erfarenhet. Transaktionsdatumet blir ankomstdatumet till butiken, normalt samma datum som du får ett sms om att "nu kan du hämta dina varor". Dock dyker transaktionen upp på ditt konto först när du hämtar din beställning, men det blir samma transaktionsdatum oavsett när du hämtar. Det är alltså nästan omöjligt att lägga en beställning så att datumet blir "rätt".
(Vi pratar alltså om beställning från Systembolaget, för den som inte vill klicka sig tillbaka i flera led.)
Lite märkligt ändå eftersom de skriver i villkoren att "Vid beställning till butik eller till ombud betalas varan alltid i förväg genom betalning på Webbplatsen".
Men min plan var att beställa tidigare i veckan och pricka in så jag kunde hämtat idag men innan jag han lägga beställningen så flyttades leveransdatumet fram. Nu tänkte jag då istället chansa och se om något ändrats men då går inte köpet igenom.

Vet inte om det beror på det Sullon skriver eller så kan det vara så att det finns en gräns på 100k per dag även om det finns både köpgräns och kreditgräns kvar. Lyckades tajma närmare 100k på Byggvaruhus idag redan :)
Mastercard verkar inte ha en av sina bästa dagar. Problem med de flesta onlinebeställningar jag har gjort idag.

Toppen