Senaste nytt

Dubbla poäng från 29 till 31 maj 2026 på alla köp med SAS EuroBonus Mastercard Premium.

Bra tips med apple! Någon som har fler smarta tips nu när sätta in och ta pengar från Lunar inte funkar längre.
CSN-tricket kanske funkar fortfarande? Var några år sedan jag testade.

CSN-tricket kanske funkar fortfarande? Var några år sedan jag testade.

Nej, du får inte längre poäng med att betala med SAS MC.

Ett bra tricks är att köra slutbetalning och diverse paket, dricks etc för kommande semestrar i USD ( eller Euro om det skulle accepteras) =40eb/10np per 100sek. Det gör alltid jag. Huvuddelen dock redan betald med Plat+ och försäkringar.

Vilket blir registreringsdatumet för bonuspoäng och nivåpoäng gällande alla inköp under helgen 29-31 maj?
Poängen trillar in men jag kan medge att jag inte direkt har någon koll på vilka poäng som hör till vilken månad.

Jag är inte hundra, men jag tror inte min transkation syntes alls på SEB den här gången. Dvs att den inte kom in som reserverad vid köptillfället. Om det är samma observation från andra som fått flyttade transaktionsdatum så kan det vara förklaringen.

-- Tilllagt:
Jag gick igenom flödet nu. De har aviserat mig att varorna kommit till lokal butik kl 13:50 och på kvittot står nu transaktionsdatum 29/5 kl 13:54. Jag tycker det låter som att de skaffat sig ny rutin att på något vis sitta och processa transaktionerna manuellt vid ankomst-registreingen till uthämtningstillfället.
Tolkar jag din erfarenhet rätt att köpet registrerades när du hämtade varorna? Dvs om jag beställer nu och hämtar på fredag så finns det chans att få dubbla poäng men om jag beställer på fredag och hämtar på måndag så behöver man ta en dans med kundtjänst.

Tolkar jag din erfarenhet rätt att köpet registrerades när du hämtade varorna?...
Ja, så minns jag det. Eller mer exakt att köpet gjordes i samband med varornas ankomstregistrering till butiken, inte vid själva uthämtningen (som iofs råkade vara samma dag).
Nu var det ju ett tag sedan, så jag har inte full koll.

Ja, så minns jag det. Eller mer exakt att köpet gjordes i samband med varornas ankomstregistrering till butiken, inte vid själva uthämtningen (som iofs råkade vara samma dag).
Nu var det ju ett tag sedan, så jag har inte full koll.
Jag har precis samma erfarenhet. Transaktionsdatumet blir ankomstdatumet till butiken, normalt samma datum som du får ett sms om att "nu kan du hämta dina varor". Dock dyker transaktionen upp på ditt konto först när du hämtar din beställning, men det blir samma transaktionsdatum oavsett när du hämtar. Det är alltså nästan omöjligt att lägga en beställning så att datumet blir "rätt".
(Vi pratar alltså om beställning från Systembolaget, för den som inte vill klicka sig tillbaka i flera led.)

Toppen