Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

M.K

Medlem
Intressant problem med köpgräns. Jag gick över min med drygt 24k nu men fortsatt innanför mitt totala utrymme inkluderat Strawberrykortet från SEB.

Jag var lite orolig att förra månadens spend skulle räknas med liknande spend då under x2 helgen men gick bra, precis klar med spend över limit! Grym start på nya EBD året detta med två maxade helger redan de första månaderna. :)
 
Last edited:
Åkte på en spärr under första timmarna på fredag när jag höll mina vanliga 5-8-minuters-intervall (när arbetet tillät). Två st blockar på ungefär 45 minuter.

Under lördagen gjorde jag resterande flyttar från Curve, men höll denna gång nitiskt 10-12 minuter mellan flyttarna. Inga som helst problem nu, utan det förflöt smidigt och utan blockar.
 
Har tydligen lyckats GBITa sönder mitt SASMC. Under dagen har jag inte lyckats flytta en enda transaktion och när jag idag bokade biljetter på SAS så gick betalningen inte igenom. Jag har inte fått något meddelande från spärrservice och är långt från kreditgränsen. Trist!
Pratade precis med SASMC kundtjänst. Dom hävdade att det inte var något problem med mitt kort men att Curve hade haft problem med sitt system vilket lett till att man inte kunde göra transaktioner. Tycker det låter märkligt då jag testade att lägga in min hustrus pointearnerkort i Curve och då fungerade det utmärkt. Likaså blev jag nekad köp på mitt kort hos SAS men kundtjänst hävdar att det dom aldrig fått d n transaktionen trots att det gjord s 2 dragningsförsök.
 

intuition

Medlem
I mitt stilla sinne tänker jag att Curve-relaterade problem kanske är saker man bara får leva med. You win some, lose some. Ja, det är alltid tråkigt när transaktioner inte går igenom som man tänkte, men vad är vinsten med att ringa det underliggande kortets kundtjänst?

Man kan t.ex. testa att använda sitt underliggande kort direkt i någon affär. Går det bra ligger ju problemet definitivt i relationen mellan Curve och underliggande kort och det skulle jag bara acceptera och gå vidare. Inget att ringa kundtjänst om.
 

mha321

Medlem
Jag har ett par gånger råkat ut för att just Gbit transaktioner stoppats hos mastercard snarare än hos SEB, vilket gör att deras kundtjänst inte ser den - och därmed skyller på att curve har problem men det inte ligger där. Man måste flera lager bakåt i kundtjänst innan de känner till konceptet.
 
I mitt stilla sinne tänker jag att Curve-relaterade problem kanske är saker man bara får leva med. You win some, lose some. Ja, det är alltid tråkigt när transaktioner inte går igenom som man tänkte, men vad är vinsten med att ringa det underliggande kortets kundtjänst?

Man kan t.ex. testa att använda sitt underliggande kort direkt i någon affär. Går det bra ligger ju problemet definitivt i relationen mellan Curve och underliggande kort och det skulle jag bara acceptera och gå vidare. Inget att ringa kundtjänst om.
I mitt fall så trodde jag problemet låg hos SASMC och inte hos Curve, SASMC valde dock att initialt skylla på Curve för att sedan vid samtal nummer 2 berätta vad problemet verkligen var.
 

M.K

Medlem
@Erik Österberg Det är sedan gammalt! Max 30tr per dag, minst 3min mellan dem och totalt 90tr fred-sönd fungerar. Strunta i små kaffepengar, kör stora Gbit först och komplettera med mindre under söndagen tills det tar stopp. Jag klarade ca -500 i saldo denna gång och ca 85tr med köp och gbit under helgen.
 
@Erik Österberg Det är sedan gammalt! Max 30tr per dag, minst 3min mellan dem och totalt 90tr fred-sönd fungerar. Strunta i små kaffepengar, kör stora Gbit först och komplettera med mindre under söndagen tills det tar stopp. Jag klarade ca -500 i saldo denna gång och ca 85tr med köp och gbit under helgen.
Jo, jag körde av dom största först. Jag är väl inte direkt överraskad av att systemet slår till. Hade dock inte koll på hur gränser för antal transaktioner låg. Nu vet jag.
 
Toppen