Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

djmanosv

Medlem
ni som har inte fått kampagnen via epost, har ni kollat om ni har kryssat ut eller ej denna GDPR inställning i appen ?

5437d517418b4e260e44bb883dc4ea58.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har tydligen lyckats GBITa sönder mitt SASMC. Under dagen har jag inte lyckats flytta en enda transaktion och när jag idag bokade biljetter på SAS så gick betalningen inte igenom. Jag har inte fått något meddelande från spärrservice och är långt från kreditgränsen. Trist!
 

toer00

Medlem
Menar du att det inte framgick under själva signeringen hur mycket du skulle betala i kronor?
Jo men inte att det låg en massa poäng i potten… iom att första köpet på 30 k inte gick igenom så var jag bara fokuserad att få igenom 25 k, observerade inte för försent att beloppet var på 17 k… Men fortsättning följer…
 

TP12

Medlem
Har tydligen lyckats GBITa sönder mitt SASMC. Under dagen har jag inte lyckats flytta en enda transaktion och när jag idag bokade biljetter på SAS så gick betalningen inte igenom. Jag har inte fått något meddelande från spärrservice och är långt från kreditgränsen. Trist!
Hur mycket har du spenderat senaste 1-2 månaderna i förhållande till din köpgräns? Har du toppat upp genom att betala in mer?

Har själv i stort sett inte använt kortet sen senaste poänghelgen för att inte ha någon underliggande belastning samt gjort en inbetalning i veckan så jag hade ett positivt saldo på ca 60k.

När jag kom upp i min köpgräns så kunde jag inte längre göra större inköp men sammantaget med diverse mindre köp så har jag lyckats gå över köpgränsen med ca 25k (har pga förbetalningen ca 35k ytterligare tillgängligt men nu gick inte ens ett köp på 300 igenom så är nog stopp).
 

toer00

Medlem
Hur mycket har du spenderat senaste 1-2 månaderna i förhållande till din köpgräns? Har du toppat upp genom att betala in mer?

Har själv i stort sett inte använt kortet sen senaste poänghelgen för att inte ha någon underliggande belastning samt gjort en inbetalning i veckan så jag hade ett positivt saldo på ca 60k.

När jag kom upp i min köpgräns så kunde jag inte längre göra större inköp men sammantaget med diverse mindre köp så har jag lyckats gå över köpgränsen med ca 25k (har pga förbetalningen ca 35k ytterligare tillgängligt men nu gick inte ens ett köp på 300 igenom så är nog stopp).

Att toppa upp genom extra inbetalning är i SB’s korts ögon = Misstänkt penningtvätt!
 
Hur mycket har du spenderat senaste 1-2 månaderna i förhållande till din köpgräns? Har du toppat upp genom att betala in mer?

Har själv i stort sett inte använt kortet sen senaste poänghelgen för att inte ha någon underliggande belastning samt gjort en inbetalning i veckan så jag hade ett positivt saldo på ca 60k.

När jag kom upp i min köpgräns så kunde jag inte längre göra större inköp men sammantaget med diverse mindre köp så har jag lyckats gå över köpgränsen med ca 25k (har pga förbetalningen ca 35k ytterligare tillgängligt men nu gick inte ens ett köp på 300 igenom så är nog stopp).
Knappt använt kortet sedan senaste dubbelhelgen. Utnyttjat ca 70% av min kredit. Lite trist men världen går inte under.
 
Toppen