Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

Jannes

Medlem
Yes, kollade upp detta och 60 dagar gäller för alla period biljetter. Vilket innebär väldigt stor flexibilitet i kombination med de lite dyrare Curve-nivåerna, men även möjlighet för dem helt utan Curve att trixa lite.
 

toer00

Medlem
Förstår jag dig rätt när jag läser att du del betalat med poäng och på så sätt fått 7600:- "rabatt" för 250 000 EB-poäng? Hoppas innerligt att det i så fall går att lösa.

Ja grejen är att man ange hur många poäng man vill lägga till, jag valde 0 poäng och 30 000 Kr kontant men eftersom jag inte fick igenom köpet på 6 st presentkort så gick jag tillbaka till vaukorgen och ändrade till 5 st, och tryckte på betal och autentiserade köpet med Bank ID, köpet gick igenom, men nu såg. jag till mina fasa att man had tagit mina 24 000 poäng och dragit 17 000 kr från kortet...

Ringde SAS Eurbonus Shop när de öppnade kl 09:00 och pratade med deras kundtjänst som skulle se vad de kunde göra, de skulle återkomma i em, hon visste inte riktigt hur de skulle lösa detta tekniskt när Digital presentkort inte var återbetalningsbara, dvs man kan inte bara ångra löpet som i andra fall...
Sedan att de är fel är en anan sak. Vi får se, men jag är beredd att bråka mycket för dessa 240 000 poäng. Systemfel plus att det är olagligt att ha ej återbetalnigsbara digitala presentkort...
 

toer00

Medlem
Nu vet jag inte i vilken utsträckning man kan lita på Lawline (är väl studenter som svarar på frågorna där?). Jag är inte inriktad på konsumenträtt men ser att distansavtalslagen innehåller undantag från ångerrätt för digitala tjänster om konsumenten har godkänt det (misstänker att SAS har med bekfätelse av sådant godkännande i sin betalningsprocess):

[Ångerrätt gäller inte för avtal som] avser tillhandahållande av digitalt innehåll på något annat sätt än på ett fysiskt medium om tillhandahållandet har påbörjats och, ifall avtalet innebär en betalningsförpliktelse för konsumenten,
- konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tillhandahållandet påbörjas och gått med på att det därigenom inte finns någon ångerrätt.

Se Distansavtalslagen 2:11 p. 11:

Grejen är att en film/spel där kan du utnyttja filmen/spelet etc genom att kopiera den etc. Ett digitalt presentkort går att spärra! Dvs inget problem rent tekniskt från att hindra någon att utnyttja det.
 
Ja grejen är att man ange hur många poäng man vill lägga till, jag valde 0 poäng och 30 000 Kr kontant men eftersom jag inte fick igenom köpet på 6 st presentkort så gick jag tillbaka till vaukorgen och ändrade till 5 st, och tryckte på betal och autentiserade köpet med Bank ID, köpet gick igenom, men nu såg. jag till mina fasa att man had tagit mina 24 000 poäng och dragit 17 000 kr från kortet...

Ringde SAS Eurbonus Shop när de öppnade kl 09:00 och pratade med deras kundtjänst som skulle se vad de kunde göra, de skulle återkomma i em, hon visste inte riktigt hur de skulle lösa detta tekniskt när Digital presentkort inte var återbetalningsbara, dvs man kan inte bara ångra löpet som i andra fall...
Sedan att de är fel är en anan sak. Vi får se, men jag är beredd att bråka mycket för dessa 240 000 poäng. Systemfel plus att det är olagligt att ha ej återbetalnigsbara digitala presentkort...
Hoppas det löser sig för dig, men det går ju inte komma ifrån att det var riktigt klantigt av dig ändå :) No offence, trevlig helg!
 

Maxxan

Medlem
Försöker få tag på MC kundtjänst för bekräftelse att man är registrerad på dubbla poängen. Inget svar på appen på över ett dygn, och timlång telefonkö. Funderar på att säga upp kortet, extremt dålig support jämfört med Amex och SAS själva.
 

Xpressen

Medlem
Ja grejen är att man ange hur många poäng man vill lägga till, jag valde 0 poäng och 30 000 Kr kontant men eftersom jag inte fick igenom köpet på 6 st presentkort så gick jag tillbaka till vaukorgen och ändrade till 5 st, och tryckte på betal och autentiserade köpet med Bank ID, köpet gick igenom, men nu såg. jag till mina fasa att man had tagit mina 24 000 poäng och dragit 17 000 kr från kortet...

Ringde SAS Eurbonus Shop när de öppnade kl 09:00 och pratade med deras kundtjänst som skulle se vad de kunde göra, de skulle återkomma i em, hon visste inte riktigt hur de skulle lösa detta tekniskt när Digital presentkort inte var återbetalningsbara, dvs man kan inte bara ångra löpet som i andra fall...
Sedan att de är fel är en anan sak. Vi får se, men jag är beredd att bråka mycket för dessa 240 000 poäng. Systemfel plus att det är olagligt att ha ej återbetalnigsbara digitala presentkort...
Okej, jag förstår!

Hoppas verkligen det löser för dig.
 
Toppen