Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Önska kan man göra, men en macka som en polsk arbetare med lön 1.700 PLN i månaden (ca 4.000 SEK) har tillagat och en svensk arbetare med lön minst 15.000 SEK i månaden har tillagat kan inte bli samma prisnivå helt enkelt.
Tanken är väl snarare att priser ska täcka självkostnaden och inte eventuell vinst vilket tycks vara syftet med SAS menyer idag. Tror nog att det finns en rätt hög vinstmarginal på mackorna som de säljer.

Både LOT och SAS har säkerligen en hälsosam procentuell vinstmarginal på allt de säljer ombord, allt annat vore konstigt...
Hälsosam skulle jag knappast kalla den efter att varit ute på InflightServices i 6 månader och arbetat med revenue streams :)
Men man kan säga att SAS har ett bra och "kostnadsneutralt" avtal som ger de möjligheten att sälja och servera ombord...

Jag förstår fortfarande inte. Om SAS inte flyger till det destinationer han åker till så är det väl självklart varför man inte flyger med SAS?

Jaja, du och företaget vet säkert vad ni vill ha ut av denna fråga så jag skall inte lägga mig i ;).
Men är det så att andra bolag flyger direkt dit, tex till LAX? Är väl bara Norwegian så vitt jag vet som har direkt dit från Norden? Annars är det väl ändå byten, då är ju bara fråga, skall bytet göras tex i Chicago eller i Frankfurt?

Och där är ju valet rätt enkelt. Har du rest med incheckat bagage någon gång så vet du att byte i US inte är ngn höjdare eftersom man måste hämta ut det och checka in det igen när man ankommer från EU. Att dessutom behöva stressa igenom immigration på bytesflygplatsen gör att 1-timmars stopovers (som i princip alltid funkar i FRA/MUC) inte direkt är lätt att klara av i US.

Och där är ju valet rätt enkelt. Har du rest med incheckat bagage någon gång så vet du att byte i US inte är ngn höjdare eftersom man måste hämta ut det och checka in det igen när man ankommer från EU. Att dessutom behöva stressa igenom immigration på bytesflygplatsen gör att 1-timmars stopovers (som i princip alltid funkar i FRA/MUC) inte direkt är lätt att klara av i US.

Lite OT kanske men det där har funkat sjukt smidigt på ORD eller SFO för mig de gånger jag flugit till LAX via Chicago eller San Fran med SAS + AA eller United.

Har åkt med SAS två gånger de senaste 5 åren. Första gången från CPH till Berlin, väl på Kastrup efter 3 timmars bilresa får vi reda på att flighten är inställd och att vi ska åka från Stockholm till Berlin 6 timmar senare. Vi fick ingen kompensation eller möjlighet att åka med nått annat bolag inom *A från kastrup. Utan fick snällt vänta 6 timmar, flyga upp till stockholm, vänta 1 timme där och sen åka till Berlin. I stockholm gick jag till er informationsdisk och efterfrågade något food-voucher eftersom inget hade erbjudit innan, personen i disken var väldigt nerlåtande och behandlade oss som barn men gav oss till slut 100kr var som vi inte kunde använda på flygplatsen eftersom vi var tvungna att borda och på flyget fanns bara snacks. Fick köpa överprisade små chipspåsar för de 200kr som vi hade fått.

Resa nr2 Gick från Kalmar till luleå. Dagen innan vi skulle åka fick vi ett SMS från resebyrån att flighten mellan Stockholm och luleå var inställd och att vi hade möjlighet att åka nästföljande dag. Eftersom vi hade lagt en natt i Stockholm så behövde vi betala hotellrum för ytterliggare en dag på grund av detta. Resebyrån skyllde på SAS och SAS skyllde på resebyrån (detta strulet gjorde att jag slutade använda resebyråer helt och hållet). Efter mycket ringande och kvitton som skulle skickas in så ersattes vi till slut av SAS med den andra hotellnatten.

Vi har för övrigt börja åka 2 longhauls per år i business när det är rea. SAS har aldrig varit i närheten av priserna som andra bolag inom *A har haft. Jag vet inte om det är för att ni erbjuder direktflyg som ni anser att det ska kosta mer än när jag har 50 min stopover i Frankfurt för att flyga över atlanten. Jag hade med stor sanolikhet åkt med SAS business från CPH om ni hade erbjudit samma priser och stolar som finns i övrigt *A.

Sen dess är SAS bojkottad, för mycket strul, dålig info, otrevlig personal och höga priser på businessclass.

Jag tycker SAS Plus inom Europa ar en extremt fattig produkt! Maten ar skrap och stolarna daliga. Enda anledningen att flyga SAS ar om det ar mycket billigt eller om det inte finns nagot annat alternativ for att at sig fran A till B. Jag kommer inte sakna SAS nar agarna trottnar pa att forlora pengar och lagger ner elandet. Jag skulle kanske borja valja SAS om de hade en riktig business class inom Europa igen.

Sitter just nu och funderar om inte omväg via DOH är värt att göra bara för att få skön service.
Har alltid varit trogen sas och kommer nog vara trogen dom till guld men sedan tror jag det slutar.
Fri dricka för diamond är en liten benefit.
Blir liksom peanut i det långa racet.
Speciellt när det är en policy som talar emot business.

Toppen