Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Mnja, incheckat bagage är gratis för alla som är FlyingBlue-medlemmar, vilket man ju kan bli direkt vid incheckningen. Comfort-säten är gratis för i alla fall platinum-korts-innehavare.
Inte nu längre, nu är det bara för Silver-medlemmar eller högre som det är gratis. Ivory-medlemmar får 50% rabatt på ordinarie pris.

Från första posten
OBS! Det finns inga fel i den här tråden och det behöver heller inte vara förankrat i någon verklighet (Ex: bättre priser på Business / Fast SAS kanske fyller kabinen idag) Den här tråden är till för att var och en kan delge sina synpunkter precis som man själv tycker och tänker och vad som hade gjort att du som inte reser hade börjat resa med SAS igen.

Att dom inte flyger den rutten är väl irrelevant, däremot är jag nyfiken att veta varför han väljer bort SAS.
Ursäkta mitt språkbruk men det är ju bara dumt. Det är ju som om jag skulle säga att jag väljer bort SAS för att de inte har spårtrafik (dvs tåg osv). Eller om jag inte vill flyga med SAS för att de inte flyger till månen. Är detta också irrelevant, utan du vill väldigt gärna veta varför jag väljer bort SAS?

Ursäkta mitt språkbruk men det är ju bara dumt. Det är ju som om jag skulle säga att jag väljer bort SAS för att de inte har spårtrafik (dvs tåg osv). Eller om jag inte vill flyga med SAS för att de inte flyger till månen. Är detta också irrelevant, utan du vill väldigt gärna veta varför jag väljer bort SAS?

Det är inte intressant med om SAS flyger dit nej, däremot är det intressant att veta varför han väljer bort SAS på longhaul.

Det är inte intressant med om SAS flyger dit nej, däremot är det intressant att veta varför han väljer bort SAS på longhaul.
Jag förstår fortfarande inte. Om SAS inte flyger till det destinationer han åker till så är det väl självklart varför man inte flyger med SAS?

Jaja, du och företaget vet säkert vad ni vill ha ut av denna fråga så jag skall inte lägga mig i ;).

Jag väljer bort SAS först för att jag samlar status på BA men också för att de oftast är dyrare än konkurenterna på långlinjerna och för att man får betala för nästan allt ombord.

Med deras priser så förväntar man sig i alla fall att få kaffe/te/valfri dryck samt något ätbart även inom Europa. Gillar inte bolag där man måste köpa till detta (ofta till galna priser). Eller varför inte go all the way och ge mig en varmrätt och varm handduk som Malmö Aviation gjorde mellan Bromma och Malmö i början av 2000-talet. Skapar ju bra mycket bättre intryck och vilja att resa igen.

Ett alternativ till gratis mat kan ju vara att göra som LOT och sälja maten till rimliga priser. Betalade 27kr för en macka/sallad/wrap sist jag flög med dem och jag tycker att detta koncept känns som en bra kompromiss. Att betala 70kr för en sunkig triangelsmörgås hos SAS känns ju totalt befängt eller 50kr för en Carlsberg.

Ett alternativ till gratis mat kan ju vara att göra som LOT och sälja maten till rimliga priser. Betalade 27kr för en macka/sallad/wrap sist jag flög med dem och jag tycker att detta koncept känns som en bra kompromiss. Att betala 70kr för en sunkig triangelsmörgås hos SAS känns ju totalt befängt eller 50kr för en Carlsberg.

Jag tror på att höja kvaliteten och utbudet istället för att sänka priset. Att betala är i sig en så stor friktion, speciellt på ett flygplan där plånboken kan ligga i handbagaget i hatthyllan, att priset inte är den främsta faktorn. Frågan är mer om jag väldigt gärna vill ha produkten.

Önska kan man göra, men en macka som en polsk arbetare med lön 1.700 PLN i månaden (ca 4.000 SEK) har tillagat och en svensk arbetare med lön minst 15.000 SEK i månaden har tillagat kan inte bli samma prisnivå helt enkelt.

Toppen