Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Bli aldrig kär i dina aktier (värdepapper) :)
OT. Kan bara hålla med. Aktier har inget minne. Har de en gång varit högre värderade så är det ingen större sannolikhet att den kommer att stiga dit, jämfört med om den inte varit högre värderad tidigare. Finns ingen backspegel i värdepapper, enbart en dimmig framruta utan vindrutetorkare och det är där du kan gissa framtidens värdering. Kan dock vara värt att realisera en förlust om du har en vinst att kvitta mot (det ger i princip framskjuten skatt mot en låg avgift i form av courtage). Tror du att aktien kommer att stiga kan du köpa den igen ett par dagar senare.

OT. Kan bara hålla med. Aktier har inget minne. Har de en gång varit högre värderade så är det ingen större sannolikhet att den kommer att stiga dit, jämfört med om den inte varit högre värderad tidigare. Finns ingen backspegel i värdepapper, enbart en dimmig framruta utan vindrutetorkare och det är där du kan gissa framtidens värdering. Kan dock vara värt att realisera en förlust om du har en vinst att kvitta mot (det ger i princip framskjuten skatt mot en låg avgift i form av courtage). Tror du att aktien kommer att stiga kan du köpa den igen ett par dagar senare.

F E R M E N T A :rolleyes:
och gud vet vad de hette när de till slut, efter en 15-20 år, kvittades bort, som du skriver :p

Jag skulle absolut kunna tänka mig pynta ut 18-20 000 för en business biljett på sas om inte kabinerna var uråldriga och tävlade med Ukranian airlines ungefär. För samma pris erbjuder nästan varje annan europeisk carrier en biljett till motsvarande destination men med en betydligt vassare produkt. Lägg till det catering som inte direkt får någon att lyfta på ögonbrynen och en inkonsekvent service så blir sas longhaul produkt väldigt svår motiverad om jag själv skall stå för biljetten.
Uppenbarigen har du inte flygit med Ukrainian de senaste åren :)

Man skall vara snäll, så jag tar upp det som är bra med SAS men kan bli bättre: möjligheten att boka enkelresor "billigt" (halv t.o.r). Utveckla detta och framförallt multicity-funktionen på hemsidan, inte bara hem från annan ort som nu.
Vill jag exv resa ARN-EWR t.o.r borde det gå lätt att få fram alternativ via CPH och/eller OSL med olika avgångstider båda vägarna.

Jo jag kan läsa men ville ge SAS404 lite cred för att han startade tråden. Angående EBD så ser jag att det ser lite drygt ut men det var inte tanken då jag inge flugit ihop det själv utan fått det av SAS404.

Tycker precis som du flying att SAS är betydligt sämre än de flesta konkurrenter, men det stör inte mig nämnvärt på linjer inom Europa. På longhaul skulle jag förmodligen välja någon annan aktör för att få mer valuta för pengarna.

Till sist så tycker jag inte heller att du bidrog speciellt mycket till tråden och SAS404 frågeställning utan mer klanka ner på mitt första inlägg.

Jag har varken anklagat dig for att inte kunna lasa eller vara dryg! Om du ar glad for att vara nast bast i den liga du spelar sa ar det helt okej for mig.

Och att du tillsammans som sa manga andra jante inte tycker personer med ass in seat experience (pandion och emirates platinum samma ar) bidrar med nagot sa fortsatt garna lyssna pa pojkrummsflygarna.

Kommer eventuellt tillbaka när de nya flygmaskinerna sätts in på Tokyo-rutten... Är väl egentligen inget fel på SAS i övrigt tycker jag, men nu har man vant sig med ström i stolen även i ekonomi och för ~10 timmar i luften tycker jag det gör skillnad att välja den ena över den andra.

Tycker sas är helt perfekt korta rundor. Men resor till t.ex Jfk,lax eller dxb så skulle jag aldrig åka med sas. Finns skönare bolag för sånt :)

Utveckla gärna vad du anser att andra har för fördelar gentemot SAS :)

Toppen