Stefan62
Medlem
Jag ger aldrig dricks i dessa fall inom Norden!Hur brukar alla göra vid representation inom Sverige med dricksen? Det blir väl nästan bara restauranger och taxi antar jag. Jag har hört lite olika bud på det där...
Jag ger aldrig dricks i dessa fall inom Norden!Hur brukar alla göra vid representation inom Sverige med dricksen? Det blir väl nästan bara restauranger och taxi antar jag. Jag har hört lite olika bud på det där...
n<foch i Japan jagar restaurangpersonalen dig om du lämnar dricks på bordet...
Drar du bort de 13% de lägger på i Sverige också eller? Enda skillnaden är ju egentligen att vi gjort det obligatoriskt.Som jag skrev ovan. Då får de ta ett snack med chefen eller byta jobb.
Jag har gjort det enkelt för mig när jag reser. Jag dricksar sällan, någonting, någonstans. De gånger jag gör det är om jag har småmynt i fickan som jag tycker skramlar när jag går runt. Jag anser att man får en lön för sitt arbete och är man inte nöjd med den och baserar sina privata levnadskostnader på att man måste få in dricks så får man snacka med sin chef eller byta jobb. Min fru däremot... Dricksar nog för oss båda.
I princip håller jag med, men USA är något annat.
n<f
Detta är lite pinsamt och har varit med om det i Hiroshima och Tokyo!
Eller så kanske man lämnar dricks för att visa att man uppskattar en tjänst väl utförd. Och faktisk gillar det sättet mer än att det är en obligatorisk post på notan.När jag läser denna och andra trådar om dricks så inser jag varför så många är positiva till dricks. Valet är ju enkelt när man kan ta det på reseräkningen.
Jag har gjort det enkelt för mig när jag reser. Jag dricksar sällan, någonting, någonstans. De gånger jag gör det är om jag har småmynt i fickan som jag tycker skramlar när jag går runt. Jag anser att man får en lön för sitt arbete och är man inte nöjd med den och baserar sina privata levnadskostnader på att man måste få in dricks så får man snacka med sin chef eller byta jobb. Min fru däremot... Dricksar nog för oss båda.