Senaste nytt

Dricks på reseräkningnen - Hur gör ni?

Valley

Medlem
Här måste ju "syns inte - finns inte" få gälla. Även om det kan finnas moralfrågor avseende statusintjäning så är du det viktigaste att bolagets redovisning håller för en revision - resten tror jag de flesta arbetsgivare håller med om är småpengar och gärna bjuder en duktig medarbetare på...

Man får hoppas. Ibland kan man dock fundera på hur det glamourösa resefolket behandlas av sina arbetsgivare.
 

nissefalk

Medlem
Jag skriver till på kvittot längst ner för hand +dricks xx.xx och skriver in total kvitto belopp plus dricks på reseräkningen, aldrig varit några problem att få igenom finans avdelningen.
 

Brandten

Medlem
Jag har gjort det enkelt för mig när jag reser. Jag dricksar sällan, någonting, någonstans. De gånger jag gör det är om jag har småmynt i fickan som jag tycker skramlar när jag går runt. Jag anser att man får en lön för sitt arbete och är man inte nöjd med den och baserar sina privata levnadskostnader på att man måste få in dricks så får man snacka med sin chef eller byta jobb. Min fru däremot... Dricksar nog för oss båda.
 

NotRyan

Medlem
Jag har gjort det enkelt för mig när jag reser. Jag dricksar sällan, någonting, någonstans. De gånger jag gör det är om jag har småmynt i fickan som jag tycker skramlar när jag går runt. Jag anser att man får en lön för sitt arbete och är man inte nöjd med den och baserar sina privata levnadskostnader på att man måste få in dricks så får man snacka med sin chef eller byta jobb. Min fru däremot... Dricksar nog för oss båda.

Då har du nog sluppit USA. Om du inte dricksar på restaurang där så riskerar du att dom jagar dig när du lämnar haket......
 
Hur brukar alla göra vid representation inom Sverige med dricksen? Det blir väl nästan bara restauranger och taxi antar jag. Jag har hört lite olika bud på det där...
 

Stefan62

Medlem
Jag har gjort det enkelt för mig när jag reser. Jag dricksar sällan, någonting, någonstans. De gånger jag gör det är om jag har småmynt i fickan som jag tycker skramlar när jag går runt. Jag anser att man får en lön för sitt arbete och är man inte nöjd med den och baserar sina privata levnadskostnader på att man måste få in dricks så får man snacka med sin chef eller byta jobb. Min fru däremot... Dricksar nog för oss båda.
I princip håller jag med, men USA är något annat.
 
Toppen