Dårarna flyger väl B738 till Dubai... iofs lika illa ändå att folk är fast pga tech.
Tänkte mest på behandlingen av sina kunder.Dårarna flyger väl B738 till Dubai... iofs lika illa ändå att folk är fast pga tech.
Detta säger det mesta om detta bolag, informationschefen går inte att nå under kvällen. Det sitter över 80 passagerare som inte har kommit iväg på över 48 timmar och så går det inte att nå informationschefen.
80 svenskar strandsatta p flygplats sedan i sndags - DN.SEHar man inte rätt till hotellrum i detta läge?
Det är ganska vanligt om det var en internationell flight (i Europas fall är mellan Schengen land - icke Schengen land) som ställdes in.det tagit passagerarna tre timmar att komma till hotellet (ut från flygplatsen med passkontrol, transfer till hotell)
Detta köper jag helt och hållet. Relevant här (och detta glömde jag skriva, sorry) var att Norwegian tydligen ville ha tillbaka dem 9 timmar senare, så de spenderade tre timmar på hotellet.Det är ganska vanligt om det var en internationell flight (i Europas fall är mellan Schengen land - icke Schengen land) som ställdes in.
Först måste de lasta ut väskorna (om de inte kommer att använda samma flygplan), passagerarna får gå genom immigration, hämta väskorna, gå genom tullen. Sedan buss till hotellet.
I och med man måste vänta alla andra på planet så det kan ta ganska lång tid innan man lämnar flygplatsen.
Sedan är det inte så snabbt att checka in 100-400 personer om det är ett och samma hotell.