Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

AX22100 skrev:Om jag har tolkat allt rätt så har jag i teorin en rimlig chans att driva vidare? I praktiken är det ju en helt annan sak då det är Norwegian vi pratar om.Klicka för att utvidga...
Du lär kunna få ekonomisk kompensation om det är tekniska problem som orsakat försening, men jag är inte insatt är ärendet. Flygbolag ska även ge kompensation även om ett groundhandling fordon kör in i flygplanet när det står vid gaten, likaså vid birdstrike.

Vet inte vilken instans du varit hos, men ARN är en bra start. Lycka till!
 
AX22100 skrev:Om jag har tolkat allt rätt så har jag i teorin en rimlig chans att driva vidare? I praktiken är det ju en helt annan sak då det är Norwegian vi pratar om.Klicka för att utvidga...


Du har mycket mer än en teoretisk chans. Om du drar det vidare kommer du med stor sannolikhet att vinna.
 
AX22100 skrev:Om jag har tolkat allt rätt så har jag i teorin en rimlig chans att driva vidare? I praktiken är det ju en helt annan sak då det är Norwegian vi pratar om.Klicka för att utvidga...


Ta det via ARN och vinner du där och dom inte betalar drar du dom till Tingsrätten.
 
Björn Kjos var är du, har du slutat att tycka synd om dina passagerare, du gjorde ju de i massmedia när dina piloter protesterade mot de avtalsförändringar du erbjöd dem.
 
Tonje Næss på Norwegians presstjänst i ett mejl till Aftonbladet .."att flygbolaget beklagar förseningen och att Norwegian gör allt de kan för att få passagerarna till Arlanda så snart som möjligt." De kan omöjligen ha gjort allt då det verkar som resenärerna inte erbjudits flyga med Emirates/andra flygbolag (vet varför... men då kan man inte säga att man gjort allt enligt mig)
 
Valley skrev:Strandade resenrer vntar nnu p flyg hem - DN.SEOnsdag 08.40 skall hemfärden stunda enligt artikelnKlicka för att utvidga...
Detta säger det mesta om detta bolag, informationschefen går inte att nå under kvällen. Det sitter över 80 passagerare som inte har kommit iväg på över 48 timmar och så går det inte att nå informationschefen.

Undrar vad det är för reservdel som de väntar på? Det går 3 EK avgångar från Skandinavien varje dag, det kan väl inte vara så svårt att skicka med dem?

Björn Kjos, jag vill ha ett svar, har ni skött detta optimalt för era passagerare?
 
Johanna skrev:Har man inte rätt till hotellrum i detta läge?Klicka för att utvidga...
80 svenskar strandsatta p flygplats sedan i sndags - DN.SE



Norwegian verkar placera folk på hotell. Men i nån annan artikel läste jag om att det tagit passagerarna tre timmar att komma till hotellet (ut från flygplatsen med passkontrol, transfer till hotell) och att hotellet sen var "äckligt". Det hade sedan tagit dem tre timmar att komma tillbaka till gate från hotellet. I det läget kanske man hellre stannar på flygplatsen.
 
nollbit skrev:det tagit passagerarna tre timmar att komma till hotellet (ut från flygplatsen med passkontrol, transfer till hotell)Klicka för att utvidga...
Det är ganska vanligt om det var en internationell flight (i Europas fall är mellan Schengen land - icke Schengen land) som ställdes in.

Först måste de lasta ut väskorna (om de inte kommer att använda samma flygplan), passagerarna får gå genom immigration, hämta väskorna, gå genom tullen. Sedan buss till hotellet.

I och med man måste vänta alla andra på planet så det kan ta ganska lång tid innan man lämnar flygplatsen.

Sedan är det inte så snabbt att checka in 100-400 personer om det är ett och samma hotell.
 
Dr. Miles skrev:Det är ganska vanligt om det var en internationell flight (i Europas fall är mellan Schengen land - icke Schengen land) som ställdes in.Först måste de lasta ut väskorna (om de inte kommer att använda samma flygplan), passagerarna får gå genom immigration, hämta väskorna, gå genom tullen. Sedan buss till hotellet.I och med man måste vänta alla andra på planet så det kan ta ganska lång tid innan man lämnar flygplatsen.Sedan är det inte så snabbt att checka in 100-400 personer om det är ett och samma hotell.Klicka för att utvidga...
Detta köper jag helt och hållet. Relevant här (och detta glömde jag skriva, sorry) var att Norwegian tydligen ville ha tillbaka dem 9 timmar senare, så de spenderade tre timmar på hotellet.
 
Back
Top