Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

God natt kära BC vänner!

image.jpg

Sov gott i era sköna sängar!

Magnus

Ps. Ska inte med flyget och det blixtrar på Kastrup.
Eventuellt ett nytt blixtnedslag att skylla på.

Last edited:
Ærgerligt med alle de forsinkelser, jeg har faktisk lidt ondt af de mange almindelige mennesker der får ødelagt ferier mm. Hvis jeg skulle have et ønske på vegne af dem så er det at forsinkelsen bliver >4 timer så de i det mindste får lidt EU kompensation som plaster på såret - selvom de nok ikke selv tænker sådan lige nu og her.

Passkontrollanterna eller passagerarna? Finns ju en viss chans att passkontrollanterna är ganska griniga så dags. Men i gengäld borde inte köerna varit överdjävliga...

Det tar nog sin lilla tid om 500 nordbor (antar att det är mest folk därifrån ombord) ska igenom mitt i natten, trolitgvis inte allt för många bås öppna. Mindre kul att vara sist fram till passkontrollen då.

Det tar nog sin lilla tid om 500 nordbor (antar att det är mest folk därifrån ombord) ska igenom mitt i natten, trolitgvis inte allt för många bås öppna. Mindre kul att vara sist fram till passkontrollen då.

Samtidigt har väl vi nordbor ganska lätt när vi ska genom tullen over there. Kan tänka mig att det sett annorlunda ut om det var en kärra från Pakistan.

Samtidigt har väl vi nordbor ganska lätt när vi ska genom tullen over there. Kan tänka mig att det sett annorlunda ut om det var en kärra från Pakistan.

Ja det går ju hyffsat fort att ta sig igenom, har tagit ca 1 minut för mig de senaste gångerna jag passerat. Det är dock 500 minuter om vi utgår ifrån att det tar lika lång tid för alla och med 10 bås öppna 3 på natten (vilket jag tror är i överkant) så tar det ändå 1 timme att komma igenom när man är lagom pigg om man kommer bland de sista.

I förhållande till många andra nationaliteter har vi det absolut ganska lätt. Och som sagt 500 personer på ganska kort tid tar en stund att processa. Ställer mig tveksam till att det var så många som 10 bås öppna så dags.

Toppen