Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Agehall är tillbaka från semestern och kommenterar ifatt.. ;)

Har man inte en reseförsäkring får man skylla sig själv, alla vet riskerna med att flyga DY, och det finns flera fördelar också som jag redogjort för i andra trådar.

Man ska inte behöva reseförsäkring - EU261/2004 bör täcka allt i dessa fall.

[..] Det ena förklarade att flygningen var försenad pga tekniska orsaker och att flyget istället skulle avgå 12.00 på söndagen.

Välkommen hit. Det första SMS:et du fick är kanon! Det som gör det så bra är att Norwegian i princip målar in sig i ett hörn där EU261/2004 är det enda som gäller! Jag skulle kräva ersättning för alla utlägg plus den ersättning som EU-reglerna stipulerar. Dessutom pratade väl pep om att ett rättsfall i danmark nu gjort att man kan få ut flera ersättningar om en flight blir försenad flera gånger. Om du trixade runt med flightnummer flera gånger bör detta kunna tillämpas även här.

Jag insåg också att de hade betalt exakt 200:- mindre per person (väska och mat påräknat) jämfört med vad LX och LH tog samma datum. SAS direktflyg hade kostat 400:- mer per person. Suck...

Allt jag kan säga är "*doh*".

Norwegian betalar vad jag hört och sett inte ut ersättningar enligt 261/2004 och resten av kostnaderna lär de skicka vidare till Boeing. Det som drabbar balansräkningen är de bokningar de eventuellt inte får pga den negativa publiciteten (vilket inte verkar bita).

Jag skulle dra de till tinget för att få ut min ersättning. Det är ju helt solklart vad som gäller. Tur för Norwegian att jag inte flyger med dem...

Att följa 261/2004 enligt Norwegian är att inte betala ut ersättning eftersom deras problem beror på extraordinära omständigheter. Det är inte omöjligt att dom får rätt i det om det skulle prövas så resenärerna blir därmed utan kompensation.

De har ju erkänt tekniska problem i SMS. Jag tror de skulle få svårt att hävda extraordinära problem. Och hur de senare gör upp med Boeing är inget jag skulle bry mig om.

Det är helt otroligt vad mycket fel det är på Norwegians 787 flotta.

Det låter som att det är ett gäng glada norrmän utan kompetens på den flotta dom skall beflyga, som har startat långlinjetrafik i den mest överoptimistiska stil världen har skådat. Dessutom anställde dom Bagdad Bob som kommunikatör. Nu undrar dom vad som hände. Ja, jisses....

Jag vidmakthåller vad jag tidigare skrivit om fulflyg!

Mvh
/NotRyan

Toppen