Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Menigheten hyller iallefall fortsatt Norwegian:

Her blir det ENDA mer Dreamliner-krøll for Norwegian - VG Nett om Luftfart

Hva er VG's agenda ift. Norwegian? Har de vært ufine mot noen av deres redaktører eller "journalister"? En "vendetta" uten sidestykke mot et selskap.
Her er forøvrig noen av SAS sine avganger i dag:
15:05 SK4096 til Arlanda - Innstilt
16:30 SK0818 til Düsseldorf - Innstilt
18:10 SK1484 til Arlanda - Innstilt
19:20 WF0336 til Göteborg - Innstilt

Er det ikke på tide at dere slutter å skrive dritt om Norwegian?Hva vil dere oppnå?

++++

Norwegian kommer neka kompensation med hänvisning till extraordinära omständigheter och den fighten är svår att vinna. Lyckligt nog för Norwegian har dom tagit ett serviceavtal från Boeing för att sköta flygmaskinerna så i och med det har dom ett väldigt starkt case för att hävda att flygmaskinerna är skötta enligt konstens alla regler och ändå inte fungerar. Norwegian har i juridisk mening gjort allt som kan förväntas av dom för att undvika tekniska problem och därmed bedöms det vara extraordinära omständigheter.

Som sagts så många gånger förr, bästa sättet att undvika detta är att undvika boka Norwegian.

Hade jag varit försenad och haft lite tid/ork över skulle jag försökt driva ersättningskrav i linje med detta:

DY har under en längre tid haft problem med 787-modellen med ett flertal inställda och försenade avgångar. Mot denna bakgrund kan det därför inte anses vara en extraordinär händelse att ett DY-plan råkar ut för ett tekniskt fel. DY har kunnat förutse och undvika detta problem, men har inte gjort det. Av den anledningen kan det inträffade inte anses vara en extraordinär händelse.

Hade jag varit försenad och haft lite tid/ork över skulle jag försökt driva ersättningskrav i linje med detta:

Håller med - och jag skulle poppa en flaska bubbel om någon vann den kampen! Frågan är om det är värt insatsen med tanke på chansen till vinst.

Varufrån kommer ditt inklippta citat? Inte från länken du lagt ut iallafall. Det du skriver är tvärtemot vad som står i länken.

Det er jo fra kommentarfeltet under artikkelen :)

----

Prøver meg igjen: noen som vet hvilke tekniske problemer det er disse flyene sliter med? :)

Kommentarsfältet.
Men SK4096 finns ju inte ens? Ska man behöva hitta på flighter för att finna argument för sin sak? Det är ju inte så trovärdigt.
För övrigt är inte det stora problemet inställda flighter, det är vad man får för hjälp när flighten är inställd som skiljer markant. Norwegian har väldigt skral back-up och lämnar passagerarna på backen, medan legacy carriers har sina samarbetspartners som hjälper till och ordnar så att man kommer fram, måhända då med ett annat flygbolag. Hängslen och livrem alltså. Medan DY står där med baken bar.

Men SK4096 finns ju inte ens? Ska man behöva hitta på flighter för att finna argument för sin sak? Det är ju inte så trovärdigt.
För övrigt är inte det stora problemet inställda flighter, det är vad man får för hjälp när flighten är inställd som skiljer markant. Norwegian har väldigt skral back-up och lämnar passagerarna på backen, medan legacy carriers har sina samarbetspartners som hjälper till och ordnar så att man kommer fram, måhända då med ett annat flygbolag. Hängslen och livrem alltså. Medan DY står där med baken bar.

"Menigheten" er kun opptatt av å frenetisk sverte SAS og hylle Norwegian i tykt og tynt. Litt som om det skulle vært et fotballlag. Jeg vet ikke helt hvor denne tilhørligheten kommer fra, i og med at det jo er ei bedrift som attpåtil driftes på sine særs spesielle måter, men det må være noe med at nordmenn har følt mindreverdighetskomplekser til svenskenes SAS? ;) Gjennomsnittsalderen i menigheten er nok ca 15-16 år, og de som er eldre tror jeg går på socialen og ikke har mye virkelighetskontakt - ergo blir kunnskapsnivået tilsvarende lavt.

TIl resten av det du skriver er jeg helt enig :)

Toppen