Jo Stefan 62 när bolag som är med i någon alliance drabbas inte paxen på över 30 timmars försening, man blir ombokad till något av alliance "bröderna"
Och det brukar inte heller vara ett helt flyg med svenska/skandinaviska passagerare....
Jo Stefan 62 när bolag som är med i någon alliance drabbas inte paxen på över 30 timmars försening, man blir ombokad till något av alliance "bröderna"
Hva er VG's agenda ift. Norwegian? Har de vært ufine mot noen av deres redaktører eller "journalister"? En "vendetta" uten sidestykke mot et selskap.
Her er forøvrig noen av SAS sine avganger i dag:
15:05 SK4096 til Arlanda - Innstilt
16:30 SK0818 til Düsseldorf - Innstilt
18:10 SK1484 til Arlanda - Innstilt
19:20 WF0336 til Göteborg - Innstilt
Er det ikke på tide at dere slutter å skrive dritt om Norwegian?Hva vil dere oppnå?
Norwegian kommer neka kompensation med hänvisning till extraordinära omständigheter och den fighten är svår att vinna. Lyckligt nog för Norwegian har dom tagit ett serviceavtal från Boeing för att sköta flygmaskinerna så i och med det har dom ett väldigt starkt case för att hävda att flygmaskinerna är skötta enligt konstens alla regler och ändå inte fungerar. Norwegian har i juridisk mening gjort allt som kan förväntas av dom för att undvika tekniska problem och därmed bedöms det vara extraordinära omständigheter.
Som sagts så många gånger förr, bästa sättet att undvika detta är att undvika boka Norwegian.
Varufrån kommer ditt inklippta citat? Inte från länken du lagt ut iallafall. Det du skriver är tvärtemot vad som står i länken.Menigheten hyller iallefall fortsatt Norwegian:
Her blir det ENDA mer Dreamliner-krøll for Norwegian - VG Nett om Luftfart
++++
Hade jag varit försenad och haft lite tid/ork över skulle jag försökt driva ersättningskrav i linje med detta:
Varufrån kommer ditt inklippta citat? Inte från länken du lagt ut iallafall. Det du skriver är tvärtemot vad som står i länken.
Varufrån kommer ditt inklippta citat? Inte från länken du lagt ut iallafall. Det du skriver är tvärtemot vad som står i länken.
Men SK4096 finns ju inte ens? Ska man behöva hitta på flighter för att finna argument för sin sak? Det är ju inte så trovärdigt.Kommentarsfältet.
Men SK4096 finns ju inte ens? Ska man behöva hitta på flighter för att finna argument för sin sak? Det är ju inte så trovärdigt.
För övrigt är inte det stora problemet inställda flighter, det är vad man får för hjälp när flighten är inställd som skiljer markant. Norwegian har väldigt skral back-up och lämnar passagerarna på backen, medan legacy carriers har sina samarbetspartners som hjälper till och ordnar så att man kommer fram, måhända då med ett annat flygbolag. Hängslen och livrem alltså. Medan DY står där med baken bar.