bL0m
Medlem
Nej, han menade att om man måste rapportera när det funkar, då inser man att normaltillståndet är att det inte funkar. Det var ett skämt helt enkelt, inte mer än så.![]()
Tack då är jag med
Nej, han menade att om man måste rapportera när det funkar, då inser man att normaltillståndet är att det inte funkar. Det var ett skämt helt enkelt, inte mer än så.![]()
Nej inget fel alls!Hej Jumbooze,
Jag förstår inte riktigt citatet, menar du att det är fel av mig att meddela att Jag flög med Norwegian 787 mellan ARN-AGP T/R och meddelade att planet varken var trasigt eller försenat?
Eller lade du vikt på Norwegian som bolag?
Precis så var det, när jag läste lingvistik så var ett att av paradexemplen, "Idag är jag inte full som en alika".Nej, han menade att om man måste rapportera när det funkar, då inser man att normaltillståndet är att det inte funkar. Det var ett skämt helt enkelt, inte mer än så.![]()
Själv följer jag norwegian med lite extra intresse idag, eftersom en kollega ska åka till BKK med dom. Jag sa åt honom att förbereda sig på att sitta och vänta på Arlanda, men det viftade han bara bort med att det nog inte är någon fara för problem eftersom planen är så moderna och fina
Dock ser det ju "hyfsat" ut, flyget från New York "bara" 2 timmar sent in och från LAX nästan i tid. Förmodar att det är planet från NYC som ska gå vidare till BKK, så om de gör en snabb turnaround skulle han ju kanske tom kunna komma iväg i tid![]()
Jag skulle flugit från London fredag 14.00. Inställt till måndag. Drog med BA i lördags. Kommer säkert inte få mellanskillnaden med tanke på att Norwegian erbjöd 100 pund per resesällskap som hotellpengar för två nätter.
DN-artikeln [den där snuten dissar Norwegian] tar inte upp att när jag skulle till brorsan [i Oakland] dagen efter så blev vi 28-timmar försenade p.g.a. Dreamlinerstrul! Hängde på Arlanda i 7 timmar sedan åka hem och komma tillbaka dagen efter. Dock var Dreamliner väldigt bra när vi väl kom iväg.
Helt ärligt var vi lite naiva. Vi bokade i februari och tänkte väl att rapporterna var mer sporadiska, mediarapporteringen eller barnsjukdomar som skulle gå över. Var dock inte riktigt så. Vi ska hem med dem också så vi får se hur det går då. Nu är vi på plats och det var som sagt bra standard och - framför allt - j-vligt skönt att INTE behöva mellanlanda.
Det betyder visserligen inte att den har gått på tid, men att den inte borde vara direkt beroende av de andra flighternas status (möjligen untantaget eventuell crew-brist som kan uppstå) vid de stora förseningarna.
Då såg du nog lite fel. EI-LNE stod på plats 17 (T5 B-piren) hela dagen igår. Terminal 4 har inga platser som kan hantera så stora flygplan.
All claims are evaluated according to the guidelines regarding extraordinary circumstances from the EU Commission. In light of this information, unfortunately we are unable to honour your request for EU compensation.
In saying that, we would like to offer our passengers a form of compensation, as a gesture of goodwill, and we will therefore offer you a compensation of 125 EUR.