Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

först den obligatoriska sen för att komma in i landgången plus en extra i mitten på landgången.

Konstigt..

När jag åkte TK häromdagen tyckte jag det var lite kontroller.
På Arlanda var det bara en dam som kollade innan man kom in i själva rummet vid gaten, sedan när de ropade att vi kunde kliva ombord var det ingen mer kontroll, varken vid gaten eller senare vid planet.

Samma visa i Turkiet, där kollade dom bara för att få komma in i "rummet" och sedan inget mer.

Kanske annorlunda om man åker till London.:confused:

Synd att ni inte fick lite bättre säten, dom jag hade till BCN för ett par dagar sedan var faktiskt ganska sköna.

SAM_0042.jpg

Verkar som flyg till UK behandlas lika som flighter till USA, kontroll på kontroll och ännu en kontroll av kontrollanten! :) TK verkar vara hit-miss på deras C klass intra EU, hade en behaglig flygning med dem WAW-IST i november och då var det 321 med nya C och väldigt trevlig besättning samt mat/dryck var av högsta klass, det enda märkliga var cigarett lukten som helt plötsligt uppenbarade sej vid pushback...:eek:

palmen;. Intressant att man fick visa bp 3 gånger i gaten skrev:
Min erfarenhet är att det nästan alltid är många kontrollanter i IST. Trots detta så hände det förra veckan på en flight IST - GOT att en Amerikansk herre sa att jag satt på hans plats 1F. Vi närmare koll av flygvärdinnan så skulle han till Baku enligt boardingcard, vilket var nästa flight från samma gate....undra vad de tre kontrollanterna kollat på. Han lämnade planet lätt svettig i pannan väldigt fort.....

Nu är vi hemma på hotellet, efter en avslutande middag i London.

Utsikten får avsluta: 382730789204927994_293107696.jpeg

Mer uppdateringar kommer imorgon, när det är dags för BA.

Tillbaka till Park Inn Heathrow efter middag med palmen och hans vän.
Duscha snabbt och lägga mig tidigt. Planerad check out från hotellet är kl.5. :eek:

Också tillbaka på hotellet, man är inte 20 längre och jetlag är inte att leka med. Bra hotellrum det här, det finns svenska elkontakter installerade så man slipper adapter :).

Nu har Palazzi och jag installerat oss på Galleries First på London Heathrow.
Vi tog varsin engelsk frukost att börja med.
2013-02-03_05-54-03_155.jpg
2013-02-03_05-57-43_499.jpg

Last edited:
Toppen