Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

Palazzi

Medlem
Förutom att det är den överlägset minst smickrande bild jag medverkati (hoppas jag) så var galleries first väldigt trevligt. Hela resan var bra, men tyckte BA knäppte TK rejäl på fingrarna för den "mjuka" servicen.
Nu sitter jag i solen och väntar på bussen hem....
Äventyret över för denna gång alltså. Tack alla som läst, samt ett speciellt tack till mina resekamrater :)
 

Jonas C

Medlem
Palazzi vet minsann hur man reser med still. Förvisso vad man kan förvänta sig av en genuin italienare :cool:

Hur som helst en trevlig live rapportering, såg ut som att ni hade en kul resa tillsammans fast dock lite synd att ni spenderade för lite tid i Galleries First. Kunde ni inte ha tagit ett senare flyg till Stockholm? Jag hade lätt kunnat tänkt mig att spendera en heldag där :)
 

Palazzi

Medlem
Palazzi vet minsann hur man reser med still. Förvisso vad man kan förvänta sig av en genuin italienare :cool:

Hur som helst en trevlig live rapportering, såg ut som att ni hade en kul resa tillsammans fast dock lite synd att ni spenderade för lite tid i Galleries First. Kunde ni inte ha tagit ett senare flyg till Stockholm? Jag hade lätt kunnat tänkt mig att spendera en heldag där :)

Haha! :) Tur att iaf kläderna blev bra på bilden ^^. Det roliga är att jag vid fototillfället var ganska brundbränd och inte rakat mig på 4dagar (har helt ok skäggväxt). Dessa parametrar försvann alltså helt försvann på fotot:confused: Är det ens möjligt? Vinkeln gör också att huvudet ser ut att smalna av hela vägen mot hakan, haha:cool: Tur att det inte är ett modelljobb, utan en flygresa;)

Jag hade kunnat skjuta på flygningen ett par timmar, men ska vara på ett födelsedagsfirande kl 15.. Vi får se när jag helt kollapsar, för nu är det 5-6h sömn de senaste 50h
 

Dr. Miles

Expert
Förutom att det är den överlägset minst smickrande bild jag medverkati (hoppas jag) så var galleries first väldigt trevligt. Hela resan var bra, men tyckte BA knäppte TK rejäl på fingrarna för den "mjuka" servicen.
Jag håller med Palazzi. Till och med servicen på British Airways Economy London-Stockholm idag var bättre än Turkish Airlines i Business class mellan Istanbul och London.
Det blev turblens när jag skulle få min tékopp. Flygvärdinnan på BA kom tillbaka till mig senare med téet och sa "Sorry for the delay. I hope you enjoy the English tea." med ett stort leende.
Jag kommer att göra sammanfattning om resan senare.

Nu sitter jag i solen och väntar på bussen hem....
Vi missade varandra efter flyget. Var tog du vägen? :p

Äventyret över för denna gång alltså. Tack alla som läst, samt ett speciellt tack till mina resekamrater :)
Tack själv, det var nöje att resa med dig och palmen! :)
 

Palazzi

Medlem
Jag håller med Palazzi. Till och med servicen på British Airways Economy London-Stockholm idag var bättre än Turkish Airlines i Business class mellan Istanbul och London.
Det blev turblens när jag skulle få min tékopp. Flygvärdinnan på BA kom tillbaka till mig senare med téet och sa "Sorry for the delay. I hope you enjoy the English tea." med ett stort leende.
Jag kommer att göra sammanfattning om resan senare.


Vi missade varandra efter flyget. Var tog du vägen? :p


Tack själv, det var nöje att resa med dig och palmen! :)

Skönt att BA ekonomi var bra också! De måste trott att jag var lite konstig där framme i business class... Jag somnade t.o.m medan de skulle hämta mjölk till mitt kaffe. Dagens flygning kan ha varit en av de bästa C-flighterna jag gjort inom Europa, och jag tror vi hade väldigt tur med dagens crew. Utmärkt steward framme i C, som verkade ha både känsla och erfarenhet.

Jag skyndade till Swebus, annars var jag tvungen att vänta en timme... Dock hade jag läst fel på tiden, så jag var tillslut 20min för tidig. Nu ligger jag i soffan hemma och halvsover. Ska på födelsedagsfest kl 15.00, men sen får jag sova hur länge jag vill :)

Mycket trevligt var det!
 

palmen

Moderator
För mig fortsätter det, ut och käka "frukost" i området kring London bridge, vidare till whisky exchange och se om min flaska finns kvar, efter det man city mot Liverpool. Vidare till Camden och brew dog bar. Kvällen kommer att avslutas med Super Bowl. Det bästa är att man har hela måndagen i London för att kurera sig :).
 

Stefan62

Medlem
Palazzi vet minsann hur man reser med still. Förvisso vad man kan förvänta sig av en genuin italienare :cool:

Hur som helst en trevlig live rapportering, såg ut som att ni hade en kul resa tillsammans fast dock lite synd att ni spenderade för lite tid i Galleries First. Kunde ni inte ha tagit ett senare flyg till Stockholm? Jag hade lätt kunnat tänkt mig att spendera en heldag där :)

Förklara gärna varför - för den som aldrig varit där...
 

Dr. Miles

Expert
Här laddar jag upp några bilder från resan.


Business class check in område för Turkish Airlines på Istanbul Ataturk flygplatsen. (Check in ö E)
Turkish Airlines Business class IST-LHR_06.jpg
Turkish Airlines Business class IST-LHR_05.jpg

Separat check in kö för avgångar till Storbritannien, USA, Kanada och Israel.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_08.jpg

Turkish Airlines CIP Lounge i Istanbul, utrikes terminal.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_13.jpg
Turkish Airlines Business class IST-LHR_18.jpg

Det finns också ett stort område med förvaringsskåp i loungen.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_19.jpg


Vi fick ship change. Från Airbus A330 till Airbus A321. :(
Flygplatspersonal körde de-icing medan backdörren var öppet. :confused:
Utomhustemperatur var runt 10-12 C, varför behöver man de-icing när det är varmt?
Turkish Airlines Business class IST-LHR_22.jpg

Kontroll vid gaten
Turkish Airlines Business class IST-LHR_24.jpg

Extra kontroll 2: i passagerarbryggan
Turkish Airlines Business class IST-LHR_25.jpg
 

Jonas C

Medlem
Haha! :) Tur att iaf kläderna blev bra på bilden ^^. Det roliga är att jag vid fototillfället var ganska brundbränd och inte rakat mig på 4dagar (har helt ok skäggväxt). Dessa parametrar försvann alltså helt försvann på fotot:confused: Är det ens möjligt? Vinkeln gör också att huvudet ser ut att smalna av hela vägen mot hakan, haha:cool: Tur att det inte är ett modelljobb, utan en flygresa;)

Tjaa du får väl vara tacksam att bilden var lite suddig. Hade den tagits med min kamera hade det nog sett annorlunda ut ;)
 

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines Flying Chef var också onboard på vår flight till London.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_20.jpg

Business class säte på Airbus A321. Mittensäte är blockerat.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_21.jpg

Flying Chef kom med pre-flight drinkar. Ingen champagne dock.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_22.jpg

Dagens meny:

Starter:
Assorted Turkish appetizers
Stuffed zucchini in olive oil

Main course:

Grilles swordfish
Eggplant stuffed with red pepper / potato puree

or

Fillet mignon and chicken medalion
Mustard and curry sauce sautéed mixed vegetables / buttered rice

or

Cheese ravioli
Parmesan sauce / sautéed mushrooms marinated red peppers

Dessert:
Assorted cheese
Home made baked rice pudding
Turkish Airlines Business class IST-LHR_33.jpg

Förrätt, oster och desser i en bricka.
Zucchini ifylld med ris var jättegott. Rispudding smakade utsökt.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_37.jpg

Jag valde Fillet mignon and chicken medalion till huvudrätten. Även här Turkish Airlines hade lyckats att tillaga rätt.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_41.jpg

Palazzi äter sin måltid.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_42.jpg

palmen tittar på filmen Trouble with the Curve. Damen framför palmen relaxade med full reclining utan förvarning.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_43.jpg

Seat pitch i Business class på Airbus A320 var 33 tum. 2 tum längre än Economy.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_71.jpg

Mintté och ett glas Baileys efter maten. Det tog mer än en halvtimme för Flying Chef att servera téet efter beställning.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_72.jpg

Flygning över söder om Rotterdam.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_73.jpg
 
Toppen