Senaste nytt

DN Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng, ansök senast 31/12-2019

Taggen

Medlem
Givetvis men jag avstår gärna 2 UC förfrågningar från amex utan att få en produkt. (Gjorde en ansökan under förra kampanjen utan att tänka mig för)
Skall du låna mycket pengar snart? Annars är det bara att köra. Det finns inget heller som säger att AMEX kör en kreditupplysning om de märker att du har för många kort. Torskar du på kreditupplysningen på ett Classic-kort får du nog byta upp dig inkomstmässigt ändå.
 

Kricka

Medlem
Intressant marknadsföring med dessa Classic kampanjer. Givetvis lockas nya kunder till Amex av detta gratiskort, men jag tror också att vi är ganska många som bytt bort våra Elite mot detta en period. Speciellt med tanke på prishöjningen då 4800sek i årsavgift ändå är en del för många.

Det hade varit intressant att få veta hur många Elite som faktiskt sagts upp nu mot slutet av året och det ekonomiska utfallet av dessa kampanjer.

Ligger det någon sanning i mina spekulationer får vi troligen en ny Elite kampanj under 2020 för att öka antalet betalande kortkunder igen. Vi får hoppas på detta!

Jag har redan fått mail från Amex där de, rätt snålt, erbjuder uppgradering från Premium till
Elite med första månadsavgiften gratis.
 

Bankiren

Medlem
Fick kortet igår. Ansökningen gick till manuell hantering i och med lön från utlandet, så behövde skicka in lönespecifikation.

Ansökte under perioden, så hoppas att det inte blir något problem på grund av att det beviljades en bit in i januari. Det står dock som krav att man skulle ha ansökt senast 31 december, så borde ju vara lugnt.
 
Toppen