Senaste nytt

DN Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng, ansök senast 31/12-2019

Linmet

Medlem
Trevligt även om det kan ställa spenden på normal kortet för voucher på sin spets.

har ansökt. Vill bara säkerställa. Försökte lösa igenom villkoren och hitta inget om att det inte gäller om man redan har elite? Fick ju ange att jag redan hade ett annat kort också.
 

mry

Medlem
Trevligt även om det kan ställa spenden på normal kortet för voucher på sin spets.

har ansökt. Vill bara säkerställa. Försökte lösa igenom villkoren och hitta inget om att det inte gäller om man redan har elite? Fick ju ange att jag redan hade ett annat kort också.
Det framgår inte tydligt i några villkor, men de tillåter att man har två AMEX kort samtidigt (Du kan även ha flera extrakort med ditt namn på, oklart exakt hur många dock). Jag skaffade ett classic på CDON kampanjen och bockade i att jag ville ha kvar mitt andra kort och det var inga problem.
 

Taggen

Medlem
Det framgår inte tydligt i några villkor, men de tillåter att man har två AMEX kort samtidigt (Du kan även ha flera extrakort med ditt namn på, oklart exakt hur många dock). Jag skaffade ett classic på CDON kampanjen och bockade i att jag ville ha kvar mitt andra kort och det var inga problem.
Se mitt tidigare inlägg. Jag har tre AMEX-kort nu men ett av dem är ett betalkort. Som tidigare nämnts så verkar det vara två AMEX kreditkort som är max.
 

011430121

Medlem
Jag brukar sällan hänga på denna typ av erbjudanden, kunde inte motstå 30K EB poäng är ju 50 % på en tur och retur resa till USA och östkusten i C med SAS om man utnyttjar SAS MasterCard Premium rabatten!
@fcx dags att planera in 2021 resa!

Förvånad själv över mitt beteende att utnyttja kampanjen, betalar en räkning i mitten av januari med kortet sedan sägs det upp och jag väntar på nästa erbjudande!
BC har förändrat mitt beteende.

Skulle inte förvåna mig om jag vilket år som helst gör ett inlägg i Champagne tråden, och om några årtionden skriver i GT tråden.

Gott 2020 till alla på BC
 

M.K

Medlem
Intressant marknadsföring med dessa Classic kampanjer. Givetvis lockas nya kunder till Amex av detta gratiskort, men jag tror också att vi är ganska många som bytt bort våra Elite mot detta en period. Speciellt med tanke på prishöjningen då 4800sek i årsavgift ändå är en del för många.

Det hade varit intressant att få veta hur många Elite som faktiskt sagts upp nu mot slutet av året och det ekonomiska utfallet av dessa kampanjer.

Ligger det någon sanning i mina spekulationer får vi troligen en ny Elite kampanj under 2020 för att öka antalet betalande kortkunder igen. Vi får hoppas på detta!
 
Last edited:

Veron

Medlem
Hoppade på denna men blev osäker på om det var ett misstag nu.
Ny amexkund sen två månader tillbaka med ett elite. Minns jag läste nån skrev om 6-månadersregel. Sen har jag ju även sett det gäller per kort.
Jag har alltså ganska nyligen fått mina 22k välkomstpoäng från amex.
Frågar experterna här istället för amex vad ni tror om chanserna till poäng här.

surt lägga 45k och tappa 4500 poäng jämfört med elite. Även spenden mot voucher om det ändå inte ger nåt.
 

palmen

Moderator
Hoppade på denna men blev osäker på om det var ett misstag nu.
Ny amexkund sen två månader tillbaka med ett elite. Minns jag läste nån skrev om 6-månadersregel. Sen har jag ju även sett det gäller per kort.
Jag har alltså ganska nyligen fått mina 22k välkomstpoäng från amex.
Frågar experterna här istället för amex vad ni tror om chanserna till poäng här.

surt lägga 45k och tappa 4500 poäng jämfört med elite. Även spenden mot voucher om det ändå inte ger nåt.
Med största sannolikhet får du poängen. Väl värt att chansa om risken bara är 4500 poäng.
 
Toppen