Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Pratade med Tallinn idag och hade tänkt boka EZE med 747-8i. Agenten menar dock att Lufthansa inte "opererar" med Firsta Class på den sträckan. Stämmer verkligen det?

Pratade med Tallinn idag och hade tänkt boka EZE med 747-8i. Agenten menar dock att Lufthansa inte "opererar" med Firsta Class på den sträckan. Stämmer verkligen det?
Jo de säljer First på den sträckan för cash, men det finns inga platser till Eurobonus de närmaste 14 dagarna vad jag kan se.

Okej, det lät på henne som att de inte "opererar" med First Class överhuvudtaget på den sträckan. Jag har bokat Business längre fram i tiden men ska jag tolka det som att det fortfarande finns hopp att kunna uppgradera till First Class till EZE?

Okej, det lät på henne som att de inte "opererar" med First Class överhuvudtaget på den sträckan. Jag har bokat Business längre fram i tiden men ska jag tolka det som att det fortfarande finns hopp att kunna uppgradera till First Class till EZE?
OK, eftersom du inte talar om när, så kan jag inte kolla om de bytt flygplanstyp vid datum X heller.

Om det är en 747-8i så finns det First ombord i alla fall. Är det gamla 747-400 så har de ingen First ombord

OK, eftersom du inte talar om när, så kan jag inte kolla om de bytt flygplanstyp vid datum X heller.

Jag kollar den 27 april, FRA till EZE, LH 510 (747-8 Intercontinental) och hem den 3:e maj LH 511 (747-8 Intercontinental). Tallinn menade på att det ej finns LH First för denna route. Tycker det verkar osannolikt med tanke på att det kör 747-8 och att de dessutom finns First biljetter på Lufthansas egna sida, eller vad säger ni?

Jag kollar den 27 april, FRA till EZE, LH 510 (747-8 Intercontinental) och hem den 3:e maj LH 511 (747-8 Intercontinental). Tallinn menade på att det ej finns LH First för denna route. Tycker det verkar osannolikt med tanke på att det kör 747-8 och att de dessutom finns First biljetter på Lufthansas egna sida, eller vad säger ni?
Det finns inte alltid award för alla resor och leg, företagen behöver ju tjäna pengar också.
Säger Tallin att det inte finns lediga F award platser då är det så, inte speciellt konstigt.

OK, ja de är inte alltid så bra med språket i Tallinn kanske. Om de säger, sorry Sir there is no First class on that flight så betyder det bara att det inte finns några awards just nu, och LH släpper ju inte förrän 14d innan till Eurobonus.

Ok, tack. Ja lite så är det kanske. Hon sade att jag istället skulle kolla med First till Bogotá och sedan vidare till EZE.

Jag tolkar det som att jag får sitta lugnt i båten och vänta till 14 dagar innan avresa och hoppas på att de släpper några First-award för den flighten. Jag ville främst kolla med er om något hört att de slutat med First-awards till just EZE när de flyger 747-8i.

Toppen