Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Sitter och spanar efter F med Lufthansa FRA/MUC-MIA med alla möjliga larm och tycker det är rätt gott om platser att släppa award på många dagar men ser aldrig någon availability. Jag tittar 1-3 veckor fram. Är väl inte så förvånad men är det någon som har erfarenhet av denna sträcka ur tillgänglighetsperspektivet? Det släpps dock en hel del business några dagar innan avgång.

Dåligt med F Awards på den linjen, jag har också kollat en del förra året. Min högst ovetenskapliga misstanke är att de släpps och bokas av MilesMorekunder

Är väl inte så förvånad men är det någon som har erfarenhet av denna sträcka ur tillgänglighetsperspektivet?

Jag bevakade denna inför resa nu i januari. Trodde inte det skulle bli något, men som på beställning dök det upp 2 platser åt oss dagen innan. :eek: MUC - MIA LH460.
Har sett platser från FRA och från MUC lite sporadiskt sista veckorna. Men de är få och oregelbundna och försvinner snabbt.

Vad använder ni för tjänst för att bäst övervaka tillgänglighet på Lufthansa F? Har en poängresa bokad till New York i sommar med SAS som vore nice att försöka få till med Luftahansa F istället.

Vad använder ni för tjänst för att bäst övervaka tillgänglighet på Lufthansa F? Har en poängresa bokad till New York i sommar med SAS som vore nice att försöka få till med Luftahansa F istället.
Jag använder Awardfares och Expertflyer.

Jag bevakade denna inför resa nu i januari. Trodde inte det skulle bli något, men som på beställning dök det upp 2 platser åt oss dagen innan. :eek: MUC - MIA LH460.
Har sett platser från FRA och från MUC lite sporadiskt sista veckorna. Men de är få och oregelbundna och försvinner snabbt.
Du verkar ha rätt. Nu släpptes det ex 1 plats imorgon och 2 platser på måndag från MUC. Så de verkar helt enkelt komma väldigt nära på, och inte 14 dagar innan. Jag får helt enkelt hoppas på att det släpps dagarna innan vi ska åka.

I brist på bättre placering av tråd.

Har en resa till Bali bokad med SQ business dit (ja första legget är SAS)
CPH—LHR-SIN-DPS och hem DPS-SIN-CPH med SQ i business och first.

Vill boka om utresan till nån LH first.
Så till frågan, eftersom. Bali är oerhört poppis att åka till, vilka LH resmål kan tänkas vara relevanta att bevaka om man inte vill åka massa omvägar till DPS.
Har bara 3 dygn på plats nämligen.
Resan äger rum i juli, dvs sommartid. Är det SIN som gäller? BKK trafikeras inte med F på sommaren va?

HKG etc går väl inte att ta sig till Bali ifrån utan extra transfer i BKK eller SIN?
Har air china flyg till DPS från PVG el Peking?

Toppen