Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

chazzie

Medlem
S-klass var väldigt trevligt, vi var rejält försenade från Frankfurt till München så jag fick S-klass även i München via passkontrollen till Mexico City-flyget. Ingen hiss men assistenten såg till att bagagen kom med Atlantflyget.

Om man som jag hoppade över business och gick direkt från Economy(plus) till First så var Lufthansa väldigt fräsigt även i luften. Jag har läst olika upplevelser här, men jag hade turen att få två fantastiska crews och dessutom få vara ensam i First-kabinen på vägen hem :)

FCT är en helt ny värld, utöver allt annat också :D
 

agehall

Medlem
Om man som jag hoppade över business och gick direkt från Economy(plus) till First så var Lufthansa väldigt fräsigt även i luften. Jag har läst olika upplevelser här, men jag hade turen att få två fantastiska crews och dessutom få vara ensam i First-kabinen på vägen hem :)
Det är enorm skillnad på full kabin och när man är själv. Sedan är inte Lufthansa dåliga, men de är absolut inte bäst i luften.
 

ELOS

Medlem
Dock verkar det som om anslutningar är "married segments" för det agenten fick avboka ursprunglig anslutnings resa CPH-FRA för att kunna boka första klass segmentet

Results from https://www.ExpertFlyer.com
Kod:
Awards & Upgrades Search
Departing FRA on 12/13/17 12:00 fm ± 3 Day(s) for JNB
Flying LH   on booking class O I    

Exempel:
                                                                     Frequency                                                  
Flight        Stops  Depart             Arrive             Aircraft  Reliability     Class Description                      Code  Seats
0 Connections
LH 572        0      FRA                JNB                74H       Unavailable     First - Award/Upgrade                  O     Y
                     12/14/17 10:00 PM  12/15/17 9:30 AM             66% / 35m       Business - Award/Upgrade               I     N

Frequency
Flight Stops Depart Arrive Aircraft Reliability Class Description Code Seats
0 Connections
LH 572 0 FRA JNB 74H Unavailable First - Award/Upgrade O Y
12/14/17 10:00 PM 12/15/17 9:30 AM 66% / 35m Business - Award/Upgrade I N


[/CODE]
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Otroligt-idag har jag lyckats boka Amex 2-4-1 2 st LH first avresa 12 december på sträckan Frankfurt-Johannesburg. Det finns första klass tillgängligt hela den veckan!
Snyggt! Men hur upptäckte du det?! Hade du redan en bokning och alert på expertflyer som plingade till MYCKET tidigare än du hade tänkt/hoppats?
 

Impendill

Medlem
Snyggt! Men hur upptäckte du det?! Hade du redan en bokning och alert på expertflyer som plingade till MYCKET tidigare än du hade tänkt/hoppats?

Jag har sett det tidigare också på FRA-EZE ca ett halvår i förväg.

När jag väl skulle boka syntes de inte på United längre och Tallin skrattade och sa att jag nog sett fel :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Exakt. Jag hade en alert och trodde inte att det var riktigt. Jag fann alla 3 dagarna i first den veckan i december. Ringde snabbt, tyvärr 45 min väntetid. Först fick jag svar nej, men eftersom businessclass.se är en bra skola frågade jag om det kan vara fråga om married segments. Då gjordes en helt ny sökning och vips bjöd sig första klass segmentet.

Lufthansa är ganska sparsamma med first class award till Johannesburg - reser ca 3 gånger om året och aldrig sett att de släppt det så många månader i förväg. Annars är det 1 vecka som gäller på denna route, inte 14 dagar...

Nu gäller det att fixa hemresan - för närvarande i Swiss business från Johannesburg vilket inte är det sämsta - men gärna 2 platser i LH first istället!
 
Toppen