Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Er värd kommer att följa er in i loungen och se till att ni kommer till rätta och de brukar fråga om de kan göra något för en. Första gången jag var där så var det då jag frågade om det gick att få åka Porsche till planet.
Det finns bara 3 olika typer av bilar mig veterligen (kan itne modeller på dom)
Porsche
Mercedes
Minibuss

Alla tre alternativ är jäkligt lyxiga men i och med att jag aldrig åkt i en porsche så ville jag testa det.
Mercedes alternativet är dock det som är "lyxigast" enligt mig.
Oavsett vad ni får för bil till planet så kommer det att kännas jäkligt bra.
Så lyxigt är det väl inte att åka minibuss? Jag har gjort det, inte särskilt minnesvärt.

Precis. Vi delade bil med en HON-familj på tre och var också fem personer i bussen. Något vassare än Kriminalvårdens minibussar avsedda för DEPs kanske men inget minnesvärt.

Alla fem som skulle till Boston var samtidigt i FCT och kördes ut tillsammans i minibussen. Inte lika roligt nej, håller med..

Stor skillnad mot Air France. Trots att jag och @flum kom med samma flyg hämtades vi av varsin bil vid ankomst från Tokyo. Varsin Jagga.

Lite OT: jag tror att Lufthansa kommer göra något när en majoritet av flottan är utan First. Dags för nytänkande och höja ribban lite, som tyvärr nog kommer innebära prishöjning och kanske till och med bort som partner rewards.

Utmaningen med Lufthansa om bolag är att förändringstakten är glaciäraktig. Jag hade bokat Swiss om det hade funnits plats till sambon, bilresan från FCT räcker inte som ända fördel över Swiss ;)

Lite OT: jag tror att Lufthansa kommer göra något när en majoritet av flottan är utan First. Dags för nytänkande och höja ribban lite, som tyvärr nog kommer innebära prishöjning och kanske till och med bort som partner rewards.

Utmaningen med Lufthansa om bolag är att förändringstakten är glaciäraktig. Jag hade bokat Swiss om det hade funnits plats till sambon, bilresan från FCT räcker inte som ända fördel över Swiss ;)
Jag vet inte om jag nödvändigtvis tycker att det är negativt. Om First är det bästa som ska finnas på marknaden ska det väl också ha en aura av lyx. Detaljer och helhet. Det ska ju vara exklusivt och inte nödvändigtvis tillgängligt på sätt som nu.

Toppen