Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Okej, jag fick detta "glömma allt" när vi flög till maldiverna och hamna i en lounge inna sjöflygplanen.
Som den skandinav "sköta sig själv" blev man helt knäpp och ändå kolla hela tiden när planet skulle.
Så blir spännande och se om jag kan släppa kontrollen :confused:

Btw @palmen du är en klippa!
Jag är lika dan, varit där och tiden för avgång hade nästan passerats så jag gick och frågade, 3 minuter senare blev jag hämtad. Oftast brukar managed bli körs till planet strax innan takeoff, tror dock man kan be om att få åka dit när boarding börjar också så går det kanske att lösa.

Ja, jag får bara släppa det.
Vi har ca 4 tim 50 min i FCT så får ta lite skumpa och bara chilla.
Vad jag läst på andra ställen är det nästan så att planet inte åker utan dig som FIRST

Ett varningens ord dock, champagnen på flyget finns bara i en begränsad mängd.

Skulle vara kul att veta hur mycket som kommer med varje flight Tyvärr var vi ganska dåliga vi fem ombord till Boston i fredags. Tror det gick i underkant av två flaskor LPGS.

Fanns en trevlig Priorat ombord. Men överlags får Lufthansa First ett medelbetyg denna gången. Dags att tänka lite nytt och fundera på vad Lufthansa vill med First när B777-flottan kommer som inte har First.

Skulle vara kul att veta hur mycket som kommer med varje flight Tyvärr var vi ganska dåliga vi fem ombord till Boston i fredags. Tror det gick i underkant av två flaskor LPGS.

Fanns en trevlig Priorat ombord. Men överlags får Lufthansa First ett medelbetyg denna gången. Dags att tänka lite nytt och fundera på vad Lufthansa vill med First när B777-flottan kommer som inte har First.
Vi drack en gång ska flaskor, de var fyra till antalet, sträckan Boston - Frankfurt.

Synd att det bara blev medelbetyg.

Mmm, känns som om det hyvlats ganska friskt i produkten på senare år. Tror inte riktigt att de själva vet vad de ska göra. Att de dessutom prövar att öppna upp F-loungen för SENs gör mig än mer tveksam.

Hur är det om man vill kolla lite i taxfreen/affärerna.
Tänkte på att om jag gör den innan vi går till FCT så blir vi ev av med det beroende på vad vi ev köper när vi får göra säkerhets kollen.
Går det att nå affärerna från FCT?

Toppen