Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

En annan praktisk fråga, om jag spenderar natten i Frankfurt för att maximera FCT-tiden (alltså ett stopp på under 24h), hur gör jag med bagaget. Måste jag ta ut det i FRA eller går det att checka hela vägen? Kan jag ta ut en väska och låta den andra (golfbagen) gå direkt?

Tänkt rutt är Umeå - Arlanda - Frankfurt - [Nordamerikazonen], därav behovet av övernattning eftersom de flesta Nordamerikakärror avgår som senast kring lunch.

En annan praktisk fråga, om jag spenderar natten i Frankfurt för att maximera FCT-tiden (alltså ett stopp på under 24h), hur gör jag med bagaget. Måste jag ta ut det i FRA eller går det att checka hela vägen? Kan jag ta ut en väska och låta den andra (golfbagen) gå direkt?

Tänkt rutt är Umeå - Arlanda - Frankfurt - [Nordamerikazonen], därav behovet av övernattning eftersom de flesta Nordamerikakärror avgår som senast kring lunch.
Du kan checkain väskan hela vägen (utan behöva ta ut den).
Men ta ut en och låta den andra åka hela vägen är jag osäker på....

Du kan checkain väskan hela vägen (utan behöva ta ut den).
Men ta ut en och låta den andra åka hela vägen är jag osäker på....
I sig borde det inte vara något bekymmer, är så man kan göra med barnvagnar och rullstolar. Kan ju förstås finnas någon policy angående vanliga resväskor, men jag har gjort så för att kunna stuva undan vätskor någon gång, men minns inte när, med vilket bolag och var.

Så om jag åker flight A och sen flight B i First från Frankfurt och min vän åker flight A och sen flight C i Economy från frankfurt så kan vi båda komma in i FCT/FCL?

Inte som jag har tolkat det. Om du åker flight A och din vän flight B till Frankfurt men ni båda åker flight C, du i First och din vän i Economy så kan din vän gästas in.

edit. Men det kan mycket väl vara jag som tolkat det fel.

Inte som jag har tolkat det. Om du åker flight A och din vän flight B till Frankfurt men ni båda åker flight C, du i First och din vän i Economy så kan din vän gästas in.

edit. Men det kan mycket väl vara jag som tolkat det fel.
Får vänta på svar från Claes i frågan hur det ska tolkas :)

Så om jag åker flight A och sen flight B i First från Frankfurt och min vän åker flight A och sen flight C i Economy från frankfurt så kan vi båda komma in i FCT/FCL?
Tror FCL har andra regler för gästning än FCT.
FCT = måste vara samma flight.
FCL = snällare...

När jag skulle testa att gästa in en kompis i FCL på MUC (FCT är helt säkert nej, eftersom man alltid har bil) så sa Lounge damen "so you are not flying on the same flight out from MUC? Or you didn't arrive on the same flight?"
Så med det så tolkar jag at man kan gästa in i FCL med samma arrival flight

Toppen