Diverse frågor kring Lufthansa First

palmen skrev:Har Lufthansa börjat med First till Seattle? Det hade de inte tidigare i alla fall.Ni behöver inte boka FRA-MUC separat, ni kan ha upp till 8 flighter i bokningen så den borde gå att få in på samma bokning.Mexico brukar vara vidöppet på awards så det kan vara värt att titta på också.Klicka för att utvidga...
Även FRA-IAH (Houston, Texas) finns det ofta award i F också. LH flyger med A380 dit!

palmen skrev:Har Lufthansa börjat med First till Seattle? Det hade de inte tidigare i alla fall.Ni behöver inte boka FRA-MUC separat, ni kan ha upp till 8 flighter i bokningen så den borde gå att få in på samma bokning.Mexico brukar vara vidöppet på awards så det kan vara värt att titta på också.Klicka för att utvidga...

Ah, nej det var nog bara jag som tog för givet med Seattle, my bad.

Tack för tipset, ska nog addera Mexico City. Är tillvägagångssättet på EF fortfarande så som jag beskriver, att man lägger in separata sökningar med varsin alert? Jag hittar inget alternativt sätt och det gör mig inget att sitta och mata in alla olika alternativ, bara jag vet att jag gör rätt.

@MrDollar Tack, jag adderar Houston!

Tack igen!

MrDollar skrev:Någon som ätit burgaren i LH First? Bra eller dålig?BurgerTraditional Cheese Burger with Cheddar,Guacamole, Mushrooms, Tomato and Saladaccompanied by Sweet Potato and Plantain ChipsKlicka för att utvidga...

Va, serverar dom hamburgare i First! Om jag nu skall kosta på mej en lyxig upplevelse i First vill jag inte se någon hamburgare på menyn. Det kan jag ju äta på Max för en femtilapp. Det går ju inte ens att välja ett vin till denna rätt. Om det serveras lyxmat såsom kaviar mm så borde hamburgare vara bannlyst.

Alf skrev:Va, serverar dom hamburgare i First! Om jag nu skall kosta på mej en lyxig upplevelse i First vill jag inte se någon hamburgare på menyn. Det kan jag ju äta på Max för en femtilapp. Det går ju inte ens att välja ett vin till denna rätt. Om det serveras lyxmat såsom kaviar mm så borde hamburgare vara bannlyst.Klicka för att utvidga...

Du kan väl inte ha missat att hamburgare numera är rätt stort i annat än bara snabbmatsvärlden? Även om jag kan tycka att hamburgertrenden gått lite överstyr och det numera finns en hamburgerrestaurang i vart o varannat kvarter i Stockholm så är det ju viss skillnad att trycka i sig nåt från Max (där köttet smakar kokt) och en högrevsburgare från någon krog som Flippin, Gnarly eller Bun Meat Bun.

Vaniljvodka skrev:Du kan väl inte ha missat att hamburgare numera är rätt stort i annat än bara snabbmatsvärlden? Även om jag kan tycka att hamburgertrenden gått lite överstyr och det numera finns en hamburgerrestaurang i vart o varannat kvarter i Stockholm så är det ju viss skillnad att trycka i sig nåt från Max (där köttet smakar kokt) och en högrevsburgare från någon krog som Flippin, Gnarly eller Bun Meat Bun.Klicka för att utvidga...

Kan delvis hålla med dej. Jag lagar också till en hamburgare på högrevsfärs ibland och visst är det gott, men jag tycker inte det är någon finmat och jag vill slippa se den på en meny i First klass.

Alf skrev:Kan delvis hålla med dej. Jag lagar också till en hamburgare på högrevsfärs ibland och visst är det gott, men jag tycker inte det är någon finmat och jag vill slippa se den på en meny i First klass.Klicka för att utvidga...

Håller med om att en burgare kanske kan kännas lite malplacerad bredvid kaviar och hummer, men å andra sidan så finns det väl folk som inte gillar sånt heller och kanske blir glada av en riktigt bra burgare. Som jag iofs inte fattar hur de ska få till på ett flygplan. Sen är det väl som med allt annat: Det är ju bara att välja nån annan rätt från menyn.

Alf skrev:Kan delvis hålla med dej. Jag lagar också till en hamburgare på högrevsfärs ibland och visst är det gott, men jag tycker inte det är någon finmat och jag vill slippa se den på en meny i First klass.Klicka för att utvidga...
Det är mycket jag vill slippa se på en meny i First men det är där ändå. Bara att titta vidare, är ju bara att välja något annat

Jag tycker det är trevligt med en smaskig hamburgare på menyn. Jag förstås dock inte hur de ska få den att smaka bra. Jag skulle själv inte välja en burgare men tycker det är bra med möjlighet till variation. Det är ju inte alltid man är sugen på kulinarisk och "avancerad" mat.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/7ef2c49ce7b4987e7042f61bc1b5494b.jpg

Etihad F lyckades göra goda sliders så Lufthansa bör ju kunna lyckas med en burgare

Jag skulle absolut kunna tänka mig hamburgare i F, men inte bara... =}

Jag kommer att börja leta F-award om ca. 2-3 veckor nu när sidoåtaganden på hemmaplan börjar bli klara, är det bästa sättet att använda Expertflyer för att hitta platser? Jag siktar på Mexico City för att få längsta möjliga för mina dryga 150k EB-poäng, samt mer tid i FCT där jag nog får offra försöket att få åka fräsig bil från remote stand till förmån för ankomst till FRA kvällen innan och mer tid för dekadens i FCT. Eftersom jag kommer att utgå från Umeå så blir det en övernattning någonstans för att få till lite tid i FCT, vilket är en av de stora poängerna med first first.

chazzie skrev:Jag skulle absolut kunna tänka mig hamburgare i F, men inte bara... =}Jag kommer att börja leta F-award om ca. 2-3 veckor nu när sidoåtaganden på hemmaplan börjar bli klara, är det bästa sättet att använda Expertflyer för att hitta platser? Jag siktar på Mexico City för att få längsta möjliga för mina dryga 150k EB-poäng, samt mer tid i FCT där jag nog får offra försöket att få åka fräsig bil från remote stand till förmån för ankomst till FRA kvällen innan och mer tid för dekadens i FCT. Eftersom jag kommer att utgå från Umeå så blir det en övernattning någonstans för att få till lite tid i FCT, vilket är en av de stora poängerna med first first.Klicka för att utvidga...
Jag letar alltid med Uniteds hemsida och det jag hittat där har kunnat bokas med eurobonus poäng också. Saver award du ska leta efter.

palmen skrev:Jag letar alltid med Uniteds hemsida och det jag hittat där har kunnat bokas med eurobonus poäng också. Saver award du ska leta efter.Klicka för att utvidga...

Kiitos paljon! Är det saver award man ska leta efter för anslutande flighter i business också?

Har planer på att åka Lufthansa F MUC-ICN och kommer ha ett långt stopp och åka in till Seoul, tänkte ta en dusch och fräscha upp mig innan. Jag hittar ingen arrivals lounge, men såg att man med Lufthansa F biljett har tillgång till Asianas F lounge (inget märkvärdigt, jag vet, men har dusch). Jag tycker mig läsa att det ska funka på ankommande, nån som har erfarenhet?

palmen skrev:Jupp, alltid Saver när man letar på United.Tallinn brukar dock kunna se mer än vad som visas på United.Klicka för att utvidga...

Jag har förstått det som tvärtom, saver är Uniteds egen och standard award de som är tillgängliga för allmän bokning?

JacobGBG skrev:Jag har förstått det som tvärtom, saver är Uniteds egen och standard award de som är tillgängliga för allmän bokning?Klicka för att utvidga...
Då har du förstått tvärt om. Det är saver man ska leta efter för att kunna boka med Eurobonus-poäng.

Hur är det nu igen? Om man reser med LH F från MUC eller FRA får man gästa in någon till loungen om personen åker samma kärra?

blobloblo skrev:Hur är det nu igen? Om man reser med LH F från MUC eller FRA får man gästa in någon till loungen om personen åker samma kärra?Klicka för att utvidga...
Ja. Eller om du har rest med Lufthansa First och sedan ska vidare till exempelvis Stockholm så får du gästa in om din vän är med på flighten till Stockholm även om vännen inte var med på first-flighen till Frankfurt eller Munchen

Back