palmen
Moderator
Nej, men är troligtvis bättre än lufthansa businessJag misstänkte att det var så. Det verkar som att United Polaris First inte riktigt håller samma standard som övriga *A-first...
Nej, men är troligtvis bättre än lufthansa businessJag misstänkte att det var så. Det verkar som att United Polaris First inte riktigt håller samma standard som övriga *A-first...
Nej, men är troligtvis bättre än lufthansa business
Tja!Hej alla.
Detta verkar vara bästa tråden att posta detta i. (fantasisk tråd i övrigt)
Flyger CPH-LAS 12 Mars via FRA (ej award)
CPH-FRA i J
FRA-ORD i A
Till min stora glädje så upptäckte jag att jag kunde få limoservice och mailar Lufthansa.
Får svar 26 h senare , att det kan inte låta sig göras?!?!?
Citat "
Dear Mr
The terms and condition copied in red below from our LH.COM page for Kastrup is only valid within Denmark .
Copenhagen Kastrup Airport – within 60 kilometers from the airport
So I am afraid that we can not offer this service for You, Sir
Best regards
Customer care
Lufthansa Group"
Och nu till första frågan - är det bara jag som inte kan läsa ut att detta inte gäller vid avhämtning i Sverige?
Bor utanför Malmö och har 39,4 km till Kastrup
De fulla villkoren finns att läsa här - https://www.lufthansa.com/online/my...HYVJAbGlEZ7KkIAFQoJq8!/?nodeid=214016248&l=en
Jag har mailat och påpekat att jag inte kan se någonstans i deras villkor att jag inte har "rätt" till deras service.
Svar tillbaka, jag kollar med min chef och ber att få återkomma.
Efter att ha läst texten i Terms & Conditions så menar jag att min bokning och ort/avstånd uppfyller de krav de har för att få limoservice
Eller är så inte fallet?
Har jag fel?
Är där eventuellt någon här som har fått limoservicen beviljad från Malmö till Kastrup?
(Ev med att annat flygbolag)
Om de nu mailar i morgon och säger vänligt nej. Bör jag be snällt igen?
Så alla globetrotters, ladda era svarskanoner och serva mig, tacksam för svar!
Tack
Teemu
Tack länken var dessvärre död om CabForce och är det även dem som används nu för tiden?Tja!
@Senator har skrivit om detta i denna post. Han lyckades.
Diverse frågor kring Lufthansa First | Sida 80 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ah, tänkte mer på principen. Det gick inte då, det går inte nu men ett undantag gjordes uppenbarligen i den gode Senators fall.Tack länken var dessvärre död om CabForce och är det även dem som används nu för tiden?
I länken med Terms & Conditions (jag postade) står det
"The Limo service is handled by Svensk Exekutiv Service AB. Svensk Exekutiv Service AB terms of service apply. Terms of service are distributed together with booking confirmation. "
Förberedd på det, men är just det att deras regler inte säger nej (med regler menar jag terms & conditions)Går ju alltid att försöka få till undantag, men som LH redan påpekat så säger reglerna nej, så bered dig på att du inte får limo till CPH.
Det är ett svenskt bolag som utför körningenKan ju faktiskt vara så att Limoverksamhetens försäkring inte gäller i Sverige.